Za devet meseci ove godine Pošta Srbije ostvarila je neto dobitak od preko 21 milion evra, tačnije 2,54 milijarde dinara, što je gotovo za trećinu bolji rezultat nego u istom periodu prošle godine. Pošta beleži permanentni rast neto dobiti i smanjenje troškova, saopšteno je juče iz tog javnog preduzeća.

Naglašava se i da od 1. oktobra nesmetano funkcioniše nova organizacija Pošte, urađena po funkcionalnom principu sa definisanom odgovornošću od vrha do dna, što će doprineti efikasnosti čitavog sistema. Primera radi, smanjen je broj direktora sa 98 na 32, a broj službi manji je za 150.

– Ono što je posebno važno i retko za javni sektor Srbije, Pošta je sopstvenim snagama kreirala i primenila novu organizaciju i sistematizaciju, uz sprovođenje internih poziva za vodeća mesta u kompaniji, pri čemu su kolege birale kolege, poštujući struku, dosadašnje rezultate i nova viđenja kako sistem može ići napred – rekao je generalni direktor Pošte Srbija Milan Krkobabić.

U tom javnom preduzeću kažu da je to nova stranica poštanske istorije u kojoj se beleži jedinstven način na koji je izabrano ovo poslovodstvo – putem internih poziva na kojim je učešće uzelo preko 400 zaposlenih, što je u proseku osam prijava po jednom mestu. Prvi put je definisan optimalan broj izvršilaca na netehnološkim radnim mestima. Vođeni porukom direktora da nema viška zaposlenih nego manjka posla, deo radnika iz administracije se raspoređuje na nova radna mesta u tehnologiji, na novim uslugama – menjački poslovi, poslovi zastupanja u osiguranju i druge usluge koje su u pripremi.

Pošta Srbije je primer dobrog korporativnog upravljanja, u kojoj postoji visok stepen saglasnosti uprave, menadžmenta i sindikata. To omogućava da se nastavi dalje sa realizacijom internih poziva koji su u toku i poslova novog normiranja radnog učinka u skladu sa tehnologijama koje se primenjuju u Pošti.

Članovi Nadzornog odbora Pošte Srbije visoko su vrednovali poslovne rezultate, samostalno i samoinicijativno rešavanje svih krupnih pitanja, počev od temeljne reorganizacije i unošenja nove energije u sistem, do lansiranja novih usluga i proizvoda i obezbeđivanja pune uposlenosti svih 15.000 radnika.

Prema rečima direktora Krkobabića, ovo što se radi u Pošti predstavlja valjan model i za druga velika javna preduzeća kako da rastu, razvijaju se, budu profitabilna i društveno odgovorna. „Deo te društvene odgovornosti podrazumeva da velika javna preduzeća pune budžet Republike Srbije, a ne da ga prazne“, zaključio je on i zahvalio upravi, radnicima i sindikatima na izuzetnom i obavezujućem rezultatu koji je Poštu stavio daleko ispred konkurenata, kako domaćih tako i stranih. E. D.

Mesečno 39 miliona usluga

Pošta Srbije svojim korisnicima nudi 467 različitih proizvoda i usluga, na 4.500 automatizovanih šaltera u preko 1.500 pošta širom Srbije. Mesečno se u Poštama izvrši oko 39 miliona usluga, odnosno za devet meseci pruženo je skoro 350 miliona usluga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari