Strani gosti sve intenzivnije pokazuju interesovanje za Srbiju kao turističku destinaciju i već nekoliko godina za redom Srbija beleži porast broja dolazaka i noćenja stranih turista. Zvanični statistički podaci pokazuju rast od 12 odsto u prvih deset meseci ove godine, što je izuzetan rezultat, naročito kada se uzme u obzir činjenica da je na nivou Evrope ovaj procenat daleko niži, kaže u razgovoru za Danas direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović.

Strani turisti, kako ističe, čine nekih 30 odsto od ukupnog broja gostiju u našoj zemlji i oni kao destinaciju najradije biraju Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik.

– Kontinuiran je porast broja turista iz regiona, naročito iz bivših jugoslovenskih republika, ali je i sve više gostiju iz Bugarske, Turske, Rusije. Koncept regionalnog predstavljanja u saradnji sa zemljama okruženja koje je inicirao TOS može omogućiti dolazak i posetilaca sa udaljenijih destinacija, koji su daleko najbrojniji na svetu, pri tom mislim na goste iz Kine – napominje Labovićeva.

Srbija je turistička destinacija koja kvalitetom i raznolikošću ponude privlači i najzahtevnije goste, tvrdi nova direktorka TOS-a, a osim razvijenih programa za posetu gradovima i uživanja u njihovoj specifičnoj i prepoznatljivoj atmosferi, turiste u našu zemlju privlači i ponuda planina i banja, nezaobilazna gastronomija, bogata kultura i istorija, ali i mnoštvo mogućnosti za aktivan odmor i rekreaciju.

TOS je pokrenuo i kampanju „Moja Srbija“ kako bi što više unapredio domaći turizam.

– Glavni cilj te kampanje bilo je animiranje domaćih turista da deo ili ceo odmor provedu na nekoj od destinacija u svojoj zemlji. Raduje nas činjenica da je taj cilj ispunjen i da je kampanja u značajnoj meri doprinela da se prvi put od 2007. zabeleži rast domaćeg turističkog prometa. Domaći gosti su pokazali interesovanje za putovanje Srbijom, a Turistička organizacija Srbije će recept za kvalitetnu promociju na domaćem tržištu zadržati i u narednoj godini – ističe Labovićeva.

Povećan broj domaćih gostiju rezultat je i podsticajne mere Vlade Srbije za unapređenje domaćeg turizma, a kako napominje naša sagovornica, rezultati su vidljivi kako u porastu broja domaćih gostiju, tako i u produženju trajanja njihovog boravka na odabranim destinacijama.

– U planu je da se od 1. januara 2016. nastavi sa podelom vaučera za subvencionisani odmor domaćih gostiju, te verujem da će se trend rasta naših turista nastaviti i u narednom periodu. TOS i u sledećoj godini planira realizaciju promotivnih aktivnosti u skladu sa ovako značajnim projektom kako bi na što bolji način našim građanima približili raznoliku turističku ponudu Srbije, a kao rezultat imali dodatni porast broja domaćih gostiju u zemlji – kaže ona.

Kampanja „Moja Srbija“ nastavlja se i u 2016, ističe Labovićeva, ali će biti obogaćena i novim temama.

– Jedna od tih tema biće Dunav kao evropski koridor, ali i druge reke i jezera Srbije. Takođe, naredne godine obeležava se i 160 godina od rođenja našeg velikog naučnika Nikole Tesle, te će i ovaj jubilej biti okosnica dela naših promotivnih aktivnosti. U godini koja dolazi, jedan od fokusa TOS-a biće još intenzivnija saradnja sa domaćim i inostranim medijima, kao i pojačano prisustvo na društvenim mrežama, kreiranje i sprovođenje kampanja e-marketinga i ostalih digitalnih aktivacija – priča Labovićeva o prvim koracima koje će preduzeti po preuzimanju dužnosti direktora TOS-a.



Kongresni turizam

Turistički proizvod koji beleži snažan rast u Srbiji u poslednjih osam godina je kongresni turizam, ističe Marija Labović, najviše zahvaljujući i angažovanju Kongresnog biroa Srbije, koji je sastavni deo TOS-a. „U odnosu na 2007, kada je Kongresni biro formiran, Srbija je sa 69. mesta u svetu i 11 održanih kongresa, došla u 2015. na 46. poziciju, sa 67 održanih kongresa prošle godine. Kako bismo održali trend rasta u kongresnom turizmu, neophodno je najhitnije se pozabaviti unapređenjem čisto kongresnih kapaciteta, a ovde pre svega, mislim na Sava centar, koji je pokretač i generator najznačajnijeg dela međunarodnog kongresnog tržišta“, napominje Labovićeva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari