Tokom mojih putovanja po regionu i razgovora sa dobavljačima telekomunikacionih usluga o njihovim poslovnim potrebama i strategijama za ostvarivanje konkurentnosti, često sam mogao čuti pitanje o Majkrosoftovoj strategiji komunikacija. Odgovor je jednostavan – naša rešenja dobavljačima pomažu da smanje troškove i povećaju efikasnost.

Tokom mojih putovanja po regionu i razgovora sa dobavljačima telekomunikacionih usluga o njihovim poslovnim potrebama i strategijama za ostvarivanje konkurentnosti, često sam mogao čuti pitanje o Majkrosoftovoj strategiji komunikacija. Odgovor je jednostavan – naša rešenja dobavljačima pomažu da smanje troškove i povećaju efikasnost. Zvuči previše dobro da bi bilo istinito. Da li je to slučaj samo u zapadnoj Evropi, Aziji ili SAD? Ne baš. Region centralne i istočne Evrope predvodi proces promena i dobavljači u ovom regionu pokreću nove i kreativne usluge za klijente neverovatnom brzinom.
Softver + usluge je Majkrosoftov pristup u novoj eri korišćenja računara. Kombinovanjem najvećih prednosti softvera i usluga maksimalno povećavamo mogućnosti, izbor opcija i prilagodljivost našim korisnicima. Snaga lokalnog klijenta i/ili serverskog softvera, u kombinaciji sa aktivnom zajednicom i stalno ažurnim uslugama, mnogo je bolje rešenje od pristupa u kojem je zastupljen samo softver ili samo usluga. Opšti pristup Softver + usluge objedinjava više industrijskih elemenata, uključujući softver kao uslugu, razvoj namenskih usluga i Web 2.0 mogućnosti i čitava industrija polako prihvata ovaj pristup, samo što različiti proizvođači kreću sa različitih početnih pozicija.
IT industrija je tokom svoje istorije definisana kao serija periodičnih, prelaznih promena u poimanju korišćenja računara, a jedna takva promena je upravo u toku – transformacija usluga. Ako pogledate neke od današnjih ključnih tehnoloških inovacija, prelazak na usluge je zajednički činilac. Na primer, model „softver-kao-uslugu“ zapravo predstavlja samo isporuku usluge, a SOA (servisno orijentisana arhitektura) je način i put za sastavljanje usluge. Takođe smatramo da Web 2.0 omogućava lakšu saradnju preko usluga na vebu, a to je i način da se one unovče. Majkrosoft danas nudi proizvode koji podržavaju sve te oblasti i vidi to kao priliku da primeni sve svoje resurse u cilju zbližavanja klijentskog, serverskog softvera i veb usluga. Ta strategija zasniva se na ideji da kombinovane mogućnosti softvera i usluga uvek premašuju tradicionalni pristup zasnovan samo na softveru ili čisti pristup, gde se samo softver nudi kao usluga. To je sveobuhvatna Majkrosoftova strategija, koja je koncipirana na najvišem nivou.
Ko ima koristi od ove strategije?
Oranž, Švajcarska: Švajcarski operater nudi hostovane dajrekt puš usluge e-pošte svim korisnicima mobilne telefonije Povećana potražnja za uslugama mobilnih podataka podstakla je mobilnog operatera Oranž- Švajcarska da ponudi e-poštu u realnom vremenu i personal information manager (PIM) tehnologiju na mobilnim uređajima. Oranž je u saradnji sa Majkrosoftom i kompanijom grin.ch, Majkrosoft houstid iksčendž dobavljačem usluga, pokrenula uslugu „Pocket Office“. Ova usluga korisnicima nudi sinhronizaciju mobilnih podataka na Majkrosoft vindouz mobajl uređajima bez zahteva za skupom infrastrukturom. Korisnici treba samo da posete Oranž centar i dobiju dajrekt puš uslugu za e-poštu na unapred konfigurisanim uređajima za nekoliko minuta. Korisnici tako dobijaju brzu, bezbednu i poslovnu uslugu visokih performansi, koja je do sada bila namenjena samo velikim preduzećima, a mogu i da zadrže postojeće naloge e-pošte.
KPN, Holandija: Dobavljač telekomunikacionih usluga povećao je udeo na tržištu e-pošte zahvaljujući novom hosting rešenju. Dobavljač telekomunikacionih usluga KPN drži skoro 66 odsto broudbend tržišta u Holandiji. Na osnovu rezultata zajedničkog istraživanja sa Majkrosoftom, KPN je prepoznao da će hostovano rešenje za e-poštu namenjeno malim i srednjim preduzećima biti unosan izvor prihoda. Majkrosoft solušn for houstid mesidžing end kolaborejšn 3.5 KPN je razvio rešenje pod nazivom iksčendž onlajn koje je pušteno u rad u maju 2006. godine.
T-Com, Mađarska: Dobavljač Internet usluga je smanjio vreme plasiranja novih usluga na tržište za 40 procenata. T-Com, odeljenje preduzeća Dojče Telekom, jedan je od najvećih dobavljača broadbend i fiksnih mreža u Evropi. T-Com je ranije nudio dodatne mrežne usluge poput veb houstinga klijentima, ali je za to koristio sistem čije je održavanje i ažuriranje bilo komplikovano i skupo. Da bi poboljšao svoju poziciju na kompetitivnom tržištu telekomunikacija, T-Com je morao da smanji vreme potrebno za plasiranje novih usluga na tržište, uz istovremeno smanjenje troškova. Zato se obratio preduzeću Sapient, Majkrosoft gold sertifajd partneru, sa zahtevom za centralizovani, automatizovani sistem za održavanje koji koristi arhitekturu zasnovanu na uslugama, i sada je u stanju da obezbedi nove poslovne procese zahvaljujući Majkrosoft biz tok serveru. Novi sistem može da obradi 10 puta više klijenata od prethodnog, a troškovi održavanja su smanjeni za 10-15 procenata. T-Com je takođe ubrzao vreme plasiranja novih usluga na tržište za 40 procenata.
Kao što vidite, tržište je u ekspanziji. Za više primera uspešne primene nove strategije posetite Web lokaciju www.microsoft.com/casestudies i u polje za pretragu unesite pojam „Software+services“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari