Bogojevo prebacio na prelaz kod Šida, pa je transport robe bio sporiji i skuplji.
Oživljavanjem pruge Vinkovci – Bogojevo prevoz robe iz Subotice biće jeftiniji u proseku za deset evra po toni. Za privrednike iz Sombora to će značiti uštedu do petnaestak evra po toni. I celokupna robna razmena između Hrvatske i Srbije biće obimnija – Agrokor je već naručio nekoliko vagona za isporuku robe u Vrbas, Odžake i Suboticu.

Bogojevo prebacio na prelaz kod Šida, pa je transport robe bio sporiji i skuplji.
Oživljavanjem pruge Vinkovci – Bogojevo prevoz robe iz Subotice biće jeftiniji u proseku za deset evra po toni. Za privrednike iz Sombora to će značiti uštedu do petnaestak evra po toni. I celokupna robna razmena između Hrvatske i Srbije biće obimnija – Agrokor je već naručio nekoliko vagona za isporuku robe u Vrbas, Odžake i Suboticu. Prvi kontingent koji je stigao iz Hrvatske bilo je veštačko đubrivo iz Kutine, a iz naših krajeva u Hrvatsku će se izvoziti pšenica, kukuruz, šećerna repa, koja se nekada masovno odvozila u Belje. To je nekada bio uhodan mehanizam – utovariš robu i ona je tamo za sat i po – kaže za Danas Boško Kopilović, direktor subotičke firme Zrnomag.

Vinkovački čvor

Do 1991. prugom Vinkovci-Bogojevo dnevno je prolazilo do tridesetak teretnih vozova. Ovde su se susretale sve vuče – somborska, novosadska, osječka, vinkovačka, ranžirali su se i formirali vozovi za sve pravce. Vinkovački čvor je nekada bio najveći železnički čvor Evrope, a Bogojevo izuzetno važan prelaz. Nadamo se da će to ponovo postati – u tehničkom pogledu, mi smo potpuno spremni da preuzmemo sve vozove koji budu ponuđeni – kaže za Danas Saša Krstin, šef stanice u Bogojevu.

Prvi voz koji je prešao bogojevački most dovezao je veštačko đubrivo kutinske Petrokemije za subotičku firmu Agrooprema. Direktor te firme Branko Kopilović napominje da je to pojeftinilo uvoz te da se ušteda već sada može meriti hiljadama evra.
– Do sada je sva roba koju sam uvozio išla preko Šida, a to je značilo desetak evra veći trošak po toni. Za veće izvoznike i uvoznike to znači stotine hiljada, pa i miliona tona robe, pa je očigledno o kakvoj je uštedi reč. Zahvaljujući obnavljanju železničkog saobraćaja sa Hrvatskom, naši proizvodi sada mogu biti konkurentniji. Reč je takođe i o mogućnosti da se nabavi kvalitetna roba koju smo i ranije dovozili iz Hrvatske – kaže Branko Kopilović.
Interesovanje privrednika za obnavljanje ovog pružnog pravca bilo je izuzetno veliko, a dugo čekanje na puštanje u pogon već popravljene pruge – čija je rekonstrukcija završena pre gotovo godinu dana – ide na dušu političara, smatraju privrednici.
No, iako je teretni saobraćaj dobio zeleno svetlo, pa vozovi sa robom već tutnje vinkovačko-bogojevskom prugom, putnički saobraćaj još čeka zvaničnu odluku. U Železnicama Srbije napominju da se putnički saobraćaj može obnoviti tek pošto se utvrdi novi red vožnje, koji će se praviti na kraju godine, dok sa hrvatske strane poručuju da su oni spremni da u bilo kom trenutku krenu – ponudili su čak i svoje lokomotive. A upravo bi obnavljanje ovog saobraćaja dalo puni značaj pruzi Vinkovci – Bogojevo, koja je za veliki deo vojvođanskog stanovništva bila kapija prema Jadranu i zapadnom delu nekadašnje države. Oni koji su neposredno posle ukidanja vozova bili prinuđeni da prelaze granicu sa Hrvatskom, našli su se u velikom problemu. Nije bilo gotovo nikakvih autobuskih linija, pa je sve bilo prepušteno ličnoj inicijativi. Odlazak do Osijeka, recimo, predstavljao je pravi podvig, pa se obnavljanje putničkog saobraćaja s nestrpljenjem očekuje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari