Foto: Shutterstock/Nenad CavoskiZlatibor bi za pet godina trebalo da ima aerodrom, najavio je predsednik opštine Čajetina Milan Stamatović i potvrdio da su otpočeli radovi na izgradnji vazdušne luke. I dok jedni „jedva čekaju“, drugi smatraju da to „uništenoj planini“ nikako ne treba, ali i da ne postoji opravdanost za takav jedan projekat.
Urednik portala EX YU Aviation Luka Popović kaže da Srbija već ima prilično razvijenu aerodromsku mrežu, sa međunarodnim aerodromima u Beogradu, Nišu i Kraljevu, kao i nekoliko manjih koji su u fazi obnove ili razvoja, poput Ponikava kod Užica.
Upravo je Aerodrom Ponikve najbliži Zlatiboru, ističe on, i nalazi se na udaljenosti od svega nekoliko desetina kilometara, dok je i Morava kod Kraljeva relativno blizu.
„U tom kontekstu, gradnja potpuno novog aerodroma na Zlatiboru teško se može opravdati, posebno imajući u vidu da postojeći kapaciteti u okolini još uvek nisu u potpunosti iskorišćeni. Umesto nove infrastrukture, racionalnije bi bilo ulagati u osposobljavanje i komercijalizaciju aerodroma Ponikve, koji ima značajan potencijal da podrži turistički razvoj Zlatibora i zapadne Srbije,“ kaže Popović.
Najavljeni vremenski okvir za izgradnju novog aerodroma deluje prilično optimistično, ističe, s obzirom na to da takvi projekti zahtevaju dugotrajne procedure, značajna finansijska ulaganja i sertifikacione procese.
„U ovom trenutku, fokus bi trebalo da ostane na efikasnijem korišćenju i modernizaciji postojećih regionalnih aerodroma,“ napominje Luka Popović.
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogadu Ljubodrag Savić kaže da je to nešto što Zlatiboru treba.
„Pitanje je samo da li Zlatibor ima dovoljno sredstava jer je aerodrom jedna velika investicija koja podrazumeva i prateće službe, odnosno obrazovane ljude raznih struka koje treba da obslužuju aerodrom“, naglašava Savić i dodaje da u svakom slučaju ne veruje da će to biti u narednih godinu, dve ili tri. Ali, ističe, u potpunosti podržava ovu ideju.
Ekolog Igor Radošević napominje da bilo kakva seča drveća, uništavanje zemljišta i prirodnih resursa ni na koji način ne doprinosi već razorenom Zlatiboru.
„Ne vidim benefit od otvaranja aerodroma na toj planini. Oni trebaju da se grade u blizinama gusto naseljenih gradova. Mi imamo velike gradove koji nemaju svoje aerodrome. A, da se gradi aerodrom na Zlatiboru da bude kao turistička atrakcija i da bi „dovlačili” strance ili koga već ne vidim nikakvu svrhu za to,“ kaže Radošević.
Sa ekološkog aspekta apsolutno je neopravdano, napominje on, a Zlatibor je, kako kaže, ionako prva uništena planina u Srbiji. Izgradnjom aerodroma pretenduje da bude još više razorena.
Aerodrom na Zlatiboru je, prema rečima predsednika opštine Čajetina, projekat od javnog interesa i važan za dalji razvoj turizma i privrede ovog regiona, preneo je portal Gradnja.rs.
Konačna dužina piste bi trebalo da bude 2,5 kilometra, a biće izgrađen na kraju naselja Obudojevica prema selu Kobilja Glava. Planirani aerodrom bi trebalo da omogući dolazak manjih putničkih aviona i poslovne avijacije, čime bi Zlatibor bio direktno povezan sa većim centrima u regionu.
Na lokaciji su već započeti zemljani radovi i uređenje terena, koji se koriste i kao pozajmište za građevinski materijal namenjen drugim infrastrukturnim projektima u opštini.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


