EU nudi izuzeće nemačkoj autoindustriji? 1Foto: Pixabay/Toby Parsons

EU nudi izuzeće nemačkoj autoindustriji za automobile sa SUS motorima koji koriste e-gorivo? Nakon što je praktično „aminovana“ odluka EU da od 2035. godine zabrani prodaju novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, nemački i italijanski proizvođači su odlučno zatražili izuzeće za vozila koja će koristiti sintetička e-goriva.

Evropska Unija sada nudi Nemačkoj dekleraciju koja će objasniti i definisati moguću ulogu i poziciju za e-goriva, nakon što 2035. bude zabranjena prodaja automobila sa SUS motorima koji koriste benzin i dizel gorivo, prenosi Dmotion.rs.

Komisija EU za sada nije precizno definisala rok do kada je ponuditi konkretan predlog po pitanju e-goriva. Pored toga, nije baš sigurno ni da će ponuđeno rešenje zadovoljiti zakonodavce u vladi Kancelara Nemačke Olafa Scholza, koja je pokazala da je orijentisana ka biznisu.

Malo je verovatno da će novi propisi biti ponuđeni pre izbora u EU sledeće godine, obzirom na mnogo vremena koje je potrebno da zakon prođe regulative u Briselu.

Nemački ministar transporta Volker Wissing neočekivano je kritikovao odluku svoje vlade da u zadnji čas, kada je zakon već praktično bio usvojen, Nemačka stopira proces. Predstavnici 27 zemalja članica EU je već bilo odobrilo zakon. Finalno glasanje o zakonu o zabrani SUS motora bilo je zakazano za prošlu nedelju, ali je palo u vodu nakon što je iz Berlina stigao prigovor.

Dekarbonizacija transporta jedan je od stubova cilja EU da u tekućoj deceniji e,misiju CO2 smanji za 55%, na putu do potpune karbonske neutralnosti predviđene za 2050. godinu.

Međutim, Nemačka, u kojoj je autoindistrije veoma bitna, se pita i sluša. U Nemačkoj autoindustriji je zaposleno 800.000 radnika i ostvaruje prihod od oko 411 milijardi evra, čineći daleko najveći segment ekonomije Nemačke.

Nova EU dekleracija bi trebala odrediti kakva vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem će se smeti prodavati u EU nakon 2035. godine. Od zabrane prodaje biće izuzeta vozila koja mogu koristiti isključivo e-goriva.

Obzirom da su e-goriva molekularno identična klasičnim gorivima, posebne tehnologije ili aditivi biće dodavani u gorivo, kako vozila izuzeta od zabrane ne bi mogla koristiti i klasična goriva, spekuliše se u kuloarima zakonodavstva EU. Ključno pitanje je da li će novi plan EU zadovoljiti Wissinga, čija FDP partija je bila glavna sila tokom rasprave koja je trajala čitavih 11 časova i dovela do blokade izglasavanja zakona.

Ministri transporta zemalja članica EU mahom su se protivili zakonu o striktnijoj emisiji sastaće se sledeće nedelje u Starsburu, kako bi nastavili diskusiju na ovu temu. Predstavnici Nemačke i Italije, koje su najveći oponenti odluci o smanjenju emisije CO2 u automobilima, prisustvovaće sastanku.

Zagovornici e-goriva kažu da je to gorivo u osnovi električna energija iz obnovljivih izvora pretvorena u tečno gorivo. Kritičari e-goriva sa svoje strane tvrde da je e-gorivo rasipanje obnovljive energije, koju bi bolje bilo sačuvati i koristiti u procesima koje je teže osloboditi emisije od saobraćaja. Treća strana upozorava da ovakva nesigurnost pri donošenju zakona može izazvati probleme pri planiranju strategija i proizvodnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari