Kako vozači doživljavaju električne trotinete u saobraćaju?

Tri nova istraživanja

Ostavite komentar


  1. Oba teksta su vrhunska, bez osudjivanja i ostrašćenosti, realan prikaz stanja i dosta govore o tome koliko mi ne radimo ništa po ovom pitanju.

  2. Iz perspektive gradjana koji se nebave ovom temom ali i koji su se sretsli samo sa „obicnim-niskobudzetnim“ e-trotinetima ove studije su veoma korektne. Medjutim iz moje perspektive, sa obzirom da sam uvoznik hi performance e-trotineta Dualtron, mislim da je izostala studija o snaznijim, vecim i brzim e-trotinetima. Nama trotineti stizubsa ogranicenjem 25 km/h ali imaju znatno veci potencijal ukoliko bi se takva vozila i njihovo ucestvovanje u saobracaju uredili zakonom. Ostaju mnogobrojna pitanja, poput toga da li trotineti treba da budu brzi ili sporiji kada je ometanje vozaca i njihovo prilagodjavanje brzine u pitanju. Nije spomenuta Francuska gde je dozvoljeno ucesce u saobracaju do 45 km/h. Da li su strucnjaci koji su radili studiju vozaci trotineta. Da li bi bilo dobro i biciklama ograniciti kretanje i kako bi to uopste bilo izvodljivo. Koliko vozaca u Srbiji ometaju biciklisti po studiji. Da se razumemo, po meni bicikl i dalje ostaje najbolje prevozno sredstvo po mnogim pitanjima, pitanja samo treba da ukazu na diskriminaciju trotineta. Da li opasnost trotinet od 10,20,30,40 kg ili automobil od 1500 kg kada su drugi ucesnici u daobracaju u pitanju. Da li je snaga motora prepreka za ucesce u saobracaju za bilo koje drugo vozilo osim za e-trotinet? Ovonsubsamo neka od otvorenoh pitanja, a mi cemo se potruditi da stupimo u kontakt sa autorima studije, kako bi im ustupili nase „hi-performance“ trotinete radi dopune i testiranja. Svakako je bezbednost na prvom mestu i nasa preporuka je da se u buducem zakonu nadje obavezno nosenje zastitne opreme sa jasnom kaznenim odredbama.

  3. Nedostaju nam tekstovi koji se bave naučnim radom i rešavanjem problema!

  4. Šta je to „motor do 500V“ ? Zbog čega je uopšte bitna voltaža motora ?

  5. Zašto iko misli da bi biciklistima smetalo da se trotineti kreću biciklističkim stazama ?

    1. Biciklisti su jedni od vecih fanova e-trotineta, posebno onih sa boljim karakteristikama. Ne verujem da postoji znacajan broj biciklista koji bi se protivio. Na kraju hi performance e-trotineti su se dobrim delom razvijali uz strucnu pomoc vrhunskih biciklista. Pozdrav za sve bicikliste i trotinedzije.

  6. Zašto je fokus na tome kako vozači automobila doživljavaju bilo koga? Svi učestvujemo u saobraćaju, ne u izboru za mistera i miss ulice.
    U članku su izmešani stavovi, rezultati stranih i domaćih istraživanja (bez konteksta), strana i domaća regulativa (bez konteksta), apsolutni brojevi (npr. kod nezgoda – bez trendova ili procenata ili odnosa prema broju korisnika trotineta, da možemo da shvatimo kontekst), ima nepreciznih delova („Manjina onih koji poseduju vozačku dozvolu B kategorije smatra…“ – kolika je to manjina, 1%, 5%, 30%?), obrazloženje zašto je „Najproblematičniji deo svakako biće utvrđivanje saobraćajne površine za kretanje ove vrste vozila“ (ne zavisi valjda ovo od stavova?), kakav je profil anketiranih korisnika/ca, koji su to problemi zbog kojih moramo deci zabraniti upotrebu električnog trotineta, ali ne recimo i dečjeg kartinga (Honda, 35 ccm – u karting školi deca od 6 godina voze ovo!), dečjeg automobila ili čak dečjeg bicikla koji takođe može razviti brzinu od 20ak km/h.
    Autori su stava da „Srbija i zemlje regiona bi trebalo da se uključe u proces međunarodnog usaglašavanja kako bi najbolju praksu primenili i, eventualno, uticali na način regulisanja ove oblasti na međunarodnom nivou.“ – ovo je izuzetno čudno uzevši u obzir da gotovo nijedna grupa učesnika u saobraćaju nema na međunarodnom nivou jedinstvenu regulativu, niti je izvesno da će je imati. Uporedna regulativa koja je izneta bez posebnog reda i konteksta može da deluje kao da možemo da uzmemo u obzir bilo šta i da je sve podjednako dobro, pa je na istoj poziciji jedna Amerika koja nema baš dobro iskustvo sa mikromobilnošću i bezbednošću saobraćaja i jedna Holandija koja gospodari u ovoj oblasti.
    Sve u svemu, članak sadrži obilje različitih informacija, ali vrlo lako je izvući pogrešne ili površne zaključke s obzirom na nedostatak konteksta, način kako su predstavljeni i slično.
    Za neke navedene autore me ne čudi da pominju obavezno uvođenje kaciga, ograničenja i obavezno osiguranje, jer da se pitaju, to bi sve trebalo da imaju i biciklisti, a ovo im je najbliže tome.

  7. Vozim 50 godina auto i motor. Osnovni problem je slaba konstrukcija trotineta, naročito mali točkovi. To uslovljava nestabilnost zbog koje nikako ne smeju da se voze po kolovozu – mnogi koji su vozili Vespe su nesreće doživeli zbog malih točkova. Dalje, svi na kolovozu moraju da imaju uključena svetla, signalizacija… S druge strane, za trotoare su prebrzi i posebno opasni za manju decu koja šetaju. Dakle, prvo staze, pa onda trotineti, do tada, ništa.

    1. Bravo za komentar!Kada projure trotoarom, tik uz mene, naročito s leđa, opsujem u sebi i samo čekam trenutak da me udare pa da skočim i gazim…

    2. Komentarišete kao da je el trotinet sam po sebi opasno prevozno sredstvo što je besmislica. Vozim i po trotoaru i po stazi i na kolovozu, posedujem vozačku dozvolu, majka sam dvoje dece i imam dovoljan broj godina, tako da nikog nisam ugrozila nigde, za razliku od biciklista čije postojanje ignorišete u svom pristrasnom komentaru. Nije do vozila nego do vozača i svako prevozno sredstvo u odnosu na to može biti opasno a ginu i pešaci.

  8. Bolje da pitaš kako se osećamo mi pešaci po trotoarima, jer obično trotinete voze tu i guraju i povređuju pešake!!!.

  9. Vecina bicikala i trotineta nema zvonce,sirenu niti bilo koji drugi uredjaj za davanje zvucnog signala vec u kriticnoj situaciji vicu „Cuvaj !!!“Tako nesto ne sme da izadje na ulicu,stazu ali za to je odgovoran zakonodavac.toliko.

  10. Daleko smo mi od ove priče, kao i svake druge zdravo razumske. Naše društvo je razoreno, neuređeno, bahato. Imamo mi puno ozbiljnog posla da završimo, pre nego krenemo da se bavimo hobijem.

  11. Pod hitno zabraniti izlecu kao kamikaze sa svih strana bomba na putu!

  12. Ovako po ovom snimku de decak udara u auto mislim da ne treba generalizacija jer kao i svuda postoi neki procenat retarda koi nemaju pojma o zivotu svuda postoi prostor za greske to bi bilo kao kad bi se ja sad pravio pametan vezano za kola a ja ih ne vozim

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 27. i 28. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Jelisaveta Seka Sablić, glumica

Čitam Danas jer se ne bavi tabloidnim lažima.