Svake godine zapad potroši velike svote novca na kupovinu božićnih poklona. Duhu božićne razmene ipak je, kako se čini, nešto oduzeto, jer su skorašnja istraživanja posredno zaključila da ova pomama darežljivosti, počinje da gubi svoju formu kupovine kao šetnje i druženja, i postaje rob modernih infrastruktura.

Svake godine zapad potroši velike svote novca na kupovinu božićnih poklona. Duhu božićne razmene ipak je, kako se čini, nešto oduzeto, jer su skorašnja istraživanja posredno zaključila da ova pomama darežljivosti, počinje da gubi svoju formu kupovine kao šetnje i druženja, i postaje rob modernih infrastruktura.
Naime prema istraživanju Nielsen/Netratings Britanci su ove godine kupili više poklona preko Interneta, nego na ulicama, a drugi izvori potvrđuju da je ovo slučaj sa većim delom zapadnih društava. Vreme ljubavi, mira i prijateljstva za zamorene kupce, počelo je da predstavlja pakao redova, buku i gužvu, te su kao glavni razlog za hvatanje prečice do božićne kupovine istakli – pogodnost.
Evropski Internet analitičar Aleks Burmaster ne smatra rezultati istraživanja predstavljaju promenu u potrošačkim navikama, već više kao odraz toga što Internet ima sve više i više upliva u svakodnevni život.
U standardnom rastu želje za begom od stvarnog života, najprodavaniji artikli sa webpolica u ovogodišnjem božićnom ludilu bile su video konzole. Nintendo i Plejstejšn 3 ostavili su ponešto mesta u budžetu kupaca za druge tehnološke zavrzlame poput igrica (Casino Royal, James Bond, Xbox Games, i Spiderman 3) www.allinfotimes.com u rangiranju novogodišnjih poklona izdvaja Eplov Ipod, i to naročito novija dva „ukusa“ – „Touch“ (od 8GB do 16GB) i „Nano“, a nakon portabl kompjutera i laptopova, tek na trećem mestu nalaze se popularne konzole.
Kako ranija božićna kupovina znači za trgovce poput Amazona i Ebay-a veće zarade, mušterije su bile upozorene da u analogiji sa prošlim Božićem, narudžbine treba obaviti do 23. novembra, inače pokloni neće biti na vreme u njihovim kućama da bi dočekali decu i prijatelje u božićnom danu. Amazon je u svoj biznis uneo i notu humanosti – sudeći po članku novinara Njujork Tajmsa, jedna konzola Plejstejšn 3 koju je umesto naručioca preuzeo komšija, koja je zatim ukradena iz hodnika u kome je ostavljena da sačeka novog vlasnika, bila je, bez ikakve naplate, zamenjena drugom, i poslata tako da stigne za najradosniji dan u zapadnom kalendaru.
Ipak, autor teksta na sajtu www. streetdirectory.com ruga se statistikama koje govore da se sve više ljudi okreće od tradicionalnog prazničnog raspoloženja i tvrdi da veći deo hrišćanskog sveta ipak obavlja svoje kupovine fizički. On zaključuje svoj tekst primedbom da upravo ta masa nagurana po prodavnicama urbanih centara rađa božićni duh: „Nije važno ako čekate koji sat u potrazi za parkingom, ili pola sata za kasom u prodavnici. Svu muku popravlja zvonjava koja preplavljuje radnje, i to je nešto što onlajn kupovina nije u mogućnosti da pruži.“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari