Kupovina putem Interneta će do 2017. godine dostići čak 30 odsto ukupnih kupoprodajnih transakcija, što će se značajno odraziti na način poslovanja, tržišni udeo i profit kompanija za kreditne kartice, pokazalo je istraživanje revizorsko-konsultantske kompanije Dilojt (Deloitte).

Kupovina putem Interneta će do 2017. godine dostići čak 30 odsto ukupnih kupoprodajnih transakcija, što će se značajno odraziti na način poslovanja, tržišni udeo i profit kompanija za kreditne kartice, pokazalo je istraživanje revizorsko-konsultantske kompanije Dilojt (Deloitte).
Iako nude brojne inovativne i značajne pogodnosti maloprodajnim objektima i kupcima, kompanije za kreditne kartice nemaju jasnu strategiju reagovanja na novu vrstu konkurencije, na čelu s kompanijama Google i Yahoo koje drže čak 80 odsto tržišta Internet pretraživača, sa preko 100 miliona lojalnih korisnika.
Analiza kompanije Dilojt pokazala je da kompanije za kreditne kartice potcenjuju dugoročne efekte elektronske trgovine i porast kupovine putem pretrage Interneta. Međutim, očekivani porast onlajn trgovine će u potpunosti promeniti dosadašnji poslovni model, zasnovan na proviziji koje kompanije za kreditne kartice dobijaju od maloprodaje za svaku obavljenu kupovinu. Iako trenutno onlajn kupovina čini tek 9 odsto ukupne maloprodaje, procena stručnjaka je da Internet potrošači ne predstavljaju više samo određen deo populacije i nisu karakteristični samo za pojedine vrste proizvoda ili usluga, već njihov broj raste u svim segmentima stanovništva i kod prodaje različitih vrsta proizvoda. Kupovina putem Interneta jeste prirodna evolucija kupoprodajnog procesa, kao što su u poslednjih 30 godina prvo čekovi, a zatim kreditne kartice skoro u potpunosti zamenili gotovinu.
Uspeh poslovnog modela kompanija kao što su Google i Yahoo zasnovan je na identifikaciji i zadovoljenju osnovnih potreba maloprodaje i potrošača. Istraživanje je pokazalo da je najvažnija usluga za maloprodaju privlačenje novih kupaca, a ne samo izvršenje kupoprodajne transakcije, odnosno plaćanje, kao što je to slučaj s kompanijama za kreditne kartice. Na tome se zasniva očigledna prednost „Searh-to purchase“ kompanija, s obzirom na to da plaćeno oglašavanje na najposećenijim Internet pretraživačima zamenjuje nekoliko prodavaca koji bi morali danonoćno da rade 365 dana godišnje. Kako pokazuju rezultati istraživanja, ponuđači su spremni da plate sedam do devet odsto provizije tim kompanijama za svaku realizovanu prodaju, dok kompanijama za kreditne kartice plaćaju samo do 2 odsto po obavljenoj transakciji.
S druge strane, snaga kompanija za kreditne kartice još uvek je neprikosnovena u pogledu prepoznatljivosti brenda, razvijenosti infrastrukture, broja korisnika, prometa i profitabilnosti. Dok je na Internetu aktivno oko 800 000 oglašivača, na tržištu postoji najmanje 20 miliona maloprodajnih objekata koji se uopšte ne oglašavaju na ovaj način, a od kojih većina ima ugovore s kompanijama za kreditne kartice. Osmišljavanje novog poslovnog modela kojim bi se postigla sinergija kompanija za onlajn kupovinu i kompanija za kreditne kartice, zasnovana na očiglednim komplementarnim prednostima koje poseduju, može predstavljati rešenje kojim će se amortizovati promene usled porasta onlajn kupovine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari