Dok Užičani muku muče sa kvalitetom vode za piće, jer je vodoakumulacija Vrutci zagađena, zbog čega je država uložila oko milion evra za privremeno vodosnabdevanje, i dok se ponovo traži pomoć od države od 2,8 miliona evra za rekonstrukciju i dogradnju fabrike za preradu vode, kojom gazduje JKP „Vodovod“, to preduzeće troši pare za nabavku vozila.

Tvrdnje predstavnika gradske vlasti da o tome nisu bili informisani, jer ih bivše poslovodstvo „Vodovoda“ o nabavci nije obavestilo, zvuče neverovatno ili predstavljaju pokušaje izbegavanja odgovornosti za funkcionisanje javnog sektora.

Umesto da novac usmeri u rešavanje problema Užičana, poslovodstvo „Vodovoda“ je u julu prošle godine odlučio da kupi četiri putnička vozila „dačija-logan“, jedno terensko vozilo „dačija-daster“ i kamion. Međutim, Duško Ljujić, koji je imenovan za direktora „Vodovoda“ u decembru prošle godine, obustavio je nabavku putničkih vozila i terenca, ali ne i kamiona, jer je bilo kasno i o tome je obavestio gradsku vlast. Ljujić kaže da je nabavku obustavio zbog štednje i najavljenih ulaganja u modernizaciju fabrike za preradu vode.

– Nadzorni odbor preduzeća je 18. jula doneo odluku o nabavci, odluku je potvrdio u avgustu i usledio je oglas za javnu nabavku. Direktor sam postao 16. decembra i stopirao nabavku četiri putnička vozila i jednog terenca, ali ne i kamiona „zastava“, jer je bilo kasno, pošto je bio preuzet. Za kupovinu kamiona saznao sam 12. januara ove godine, a kako je rok za plaćanje bio 40 dana, morali smo da platimo – rekao je za Danas Ljujić i naveo da je kamion koštao šest miliona dinara sa PDV, a da je cena putničkih vozila i terenca trebalo da bude oko pet miliona dinara.

Gradonačelnik Tihomir Petković (SNS), koji tu funkciju obavlja od avgusta prošle godine, kaže za Danas da „prethodno rukovodstvo ‘Vodovoda’ za proteklih pet meseci, iako je bilo dužno da gradsku vlast dnevno obaveštava o svojim aktivnostima, nijednom nije izvestilo o postupku nabavke vozila“.

– Za to smo saznali sredinom januara i u poslednji čas smo sprečili kupovinu pet vozila. Sporno je i to što je faktura od dobavljača kamiona novom direktoru stigla u januaru, iako je kamion kupljen u novembru i registrovan u decembru – kazao je Petković i dodao da je formirana komisija koja bi trebalo da utvrdi detalje i da će, ako bude potrebno, biti angažovan i sudski veštak.

Na podsećanje da je nabavka predviđena programom rada „Vodovoda“ za 2014. godinu, koji je usvojila skupštinska većina čiji je deo i on bio u to vreme, Petković je rekao:

– Morate razumeti nas odbornike, jer sa podjednakom pažnjom ne možemo da pratimo sve predloge za programe rada. S druge strane, u programima rada javnih preduzeća često ima planova koji se ostvare ili se delimično ostvare, ali u „Vodovodu“ su znali da ih čeka modernizacija i nadogradnja fabrike za prečišćavanje vode, sanacija jezera Vrutci i gradnja Centralnog postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda, pa nije bilo logično da se ta nabavka realizuje.

Neverovatno je i to što za pokrenutu proceduru nabavke nije znao ni Dragoljub Kostić, koji je do avgusta prošle godine bio tehnički direktor u „Vodovodu“, nakon čega je postao član Gradskog veća koji je zadužen za rad javnih preduzeća, koji tvrdi da ga niko iz tog preduzeća o tome nije obavestio.

– To jeste bilo u planu, ali nisam znao da je pokrenuta procedura nabavke. Vozila bi trebalo da se nabavljaju sukcesivno, a ne odjednom, ali izgleda da je bivšem direktoru bilo stalo da sve to završi pre nego što ode sa tog mesta – kazao je Kostić.

Bivši direktor Dragan Simić, koji je na tu dužnost postavljen pre dve godine na predlog URS koga su SNS i SPS istisnuli iz lokalne vlasti, u čije vreme je pokrenuta sporna nabavka, a koji je ostavku podneo polovinom decembra prošle godine, kaže da je nabavka bila opravdana, dodavši da nije tačno da predstavnici gradske vlasti za nju nisu znali, jer im se, kako je naveo, dostavljaju sve odluke Nadzornog odbora, kao i pozivi da prisustvuju sednicama tog odbora.

– U planu rada za 2014. godinu, koji je usvojila Skupština grada, navedena je nabavka tih vozila koja su namenjena isključivo za tehnički sektor, čiji je rukovodilac bio Dragoljub Kostić, a koji je sada gradski većnik. Nabavka je i ekonomski opravdana, jer za staro vozilo koje imamo, a koje vredi vredi 400 evra, moramo da plaćamo popravku po 15.000 dinara. Takvim vozilima naši radnici odlaze na teren da održavaju vodovodnu i kanalizacionu mrežu od oko 400 kilometara i sa 40 objekata. To nije hir, nego potreba i nisam ja hteo da odnesem kući ta vozila – poručio je Simić. Odbacivši tvrdnju da je žurio sa nabavkom iako je znao da će biti smenjen, on je dodao da je kupovinu, i pored odluka Nadzornog odbora, odlagao više meseci zbog troškova koje je „Vodovod“ imao tokom problema u vodosnabdevanju i ulaganja u Fabriku za prečišćavanje vode.

Na pitanje kako će Užičanima da objasni to što „Vodovod“ troši novac za obnavljanje voznog parka, a nema para za rekonstrukciju i dogradnju Fabrike za prečišćavanje vode, za šta grad traži od države 2,8 miliona evra, Simić kaže da „preduzeće mora da funkcioniše i u uslovima te investicije“.

– Nabavka je ekonomski potpuno opravdana, a politika je sasvim nešto drugo – poručio je Simić, dodavši da je 2013. godinu „Vodovod“ završio sa gubitkom od 26 miliona, ali da je taj iznos smanjen i da će na kraju 2014. biti od 15 do 18 miliona dinara.

– Da nije bilo vanrednih troškova zbog problema u vodosnabdevanju, zbog čega smo investirali sopstvenih 100 miliona dinara, iskazali bismo dobit – poručio je bivši direktor „Vodovoda“.

Cena kamiona

Vladan Lučić, koji je u vreme nabavke bio zamenik predsednika Nadzornog odbora „Vodovoda“, kaže za Danas da je kupovina vozila opravdana, kako bi preduzeće moglo da funkcioniše i dodaje da je u pitanju „simbolična suma novca“. Na sumnje o korupciji, odnosno o tome da je kamion plaćen više nego što vredi, Lučić je kazao da je u potpunosti sprovedena zakonska procedura, a potom dodao: „Čuo sam te priče, ali ne verujem da je to tačno. Moj utisak je da su u pitanju neke druge igre, ali ne bih o tome“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari