Glavna kragujevačka autobuska stanica koja je, zbog neizmirenih dugova za električnu energiju i potonjeg isključenja struje, prestala da radi još krajem 2013. godine, ponovo će biti otvorena 6. maja, na Đurđevdan, kada Kragujevac obeležava i slavi Dan grada, saopšteno je iz ovdašnjeg Autosaobraćaja (AS-a), koji gazduje autobuskim stanicama u Šumadiji, i u kojem će narednih dana, nakon dvoipodecenijskog propadanja, biti pokrenut stečajni postupak. Sasvim je izvesno da će tokom tog postupka, s obzirom na situaciju, to preduzeće završiti u bankrotu.

–      Direktor Autosaobraćaja Srećko Aleksić potvrdio je, uoči minulog praznika, nedavnu informaciju našeg lista da je glavna autobuska stanica u Kragujevcu, uz saglasnost Agencije za privatizaciju, izdata u zakup firmi Bamiron iz Beograda, koja je, prema njegovim rečima, u renoviranje i namirivanje dugova za taj objekat uložila oko dva miliona dinara, od čega je samo za struju plaćeno više od milion dinara.

– Glavna autobuska stanica u Kragujevcu više nije u mraku – ističe Aleksić i poručuje da će posao na njoj moći da dobiju isključivo nezaposleni Kragujevčani, pošto su i poslednji preostali radnici Autosaobraćaja ovih dana, uz neku od opcija iz ponuđenog socijalnog programa, napustili preduzeće.

Propadanje Autosaobraćaja, nekada jednog od najznačajnijih auto-prevoznika u Srbiji i bivšoj SFRJ, koji je 1984. bilo zvanični prevoznik sportista i gostiju na Zimskoj olimpijadi u Sarajevu, počelo je pre četvrt veka, i uglavnom je uzrokovano malverzacijama ranijih direktora, koji su u više navrata hapšeni, ali su redovno, „usled nedostatka dokaza“, na sudu oslobađani odgovornosti.

U oktobru 2013. većina radnika Autosaobraćaja, predvođena Slobodnim sindikatom firme, stupila je u generalni štrajk i blokirala stanice u Kragujevcu, Topoli, Batočini i Lapovu. Nedugo potom barikadama su zaustavili saobraćaj na železničkoj pruzi i magistralnom putu od Kragujevca do Kraljeva, zahtevajući isplatu zaostalih zarada, povezivanje staža, overu zdravstvenih knjižica, socijalni program za prekobrojne radnike i rešavanje statusa preduzeća.

Blokada tih saobraćajnica, kojom je naneta velika šteta kragujevačkoj privredi, trajala je čitavih mesec i po dana, kada se delegacija Slobodnog sindikata srela sa tadašnjim prvim potpredsednikom Vlade Aleksandrom Vučićem, koji je AS-ovcima, prema tvrdnji sindikalaca, obećao da će status tog preduzeća biti rešen do 15. februara 2014, do kada je u AS trebalo da stigne 20 autobusa, za očuvanje delatnosti firme. Godinu i po dana kasnije od Autosaobraćaja i bukvalno nije ostalo ništa. Dugovi mnogostruko nadmašuju vrednost imovine firme, autobusi i ostala sredstva su razvučeni, ili su otišli „na doboš“, gradske, prigradske, međugradske i međunarodne linije preuzele su druge kompanije, dok su se zaposleni razišli „kud koji“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari