Petočlana delegacija Zastavinih stručnjaka otputovala je juče u Kinu, gde će, kao što je naš list već najavio, zajedno sa tamošnjim kolegama, do 30. aprila pripremati potpisivanje ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji između Grupe Zastava vozila, odnosno Zastave kamiona i kineske kompanije JAK. Zastavini stručnjaci će u sedištu JAK-a biti angažovani i na stvaranju tehničkih uslova za transport i dopremu prvog kontingenta delova kineskih vozila koji će početi da se sklapaju u Kragujevcu.


Ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji kompanije JAK i Zastave kamiona, prema nedavnom dogovoru dveju strana, biće realizovan u tri faze. Prva faza predviđa sklapanje jednog modela kineskog teretnog vozila, najvišeg nivoa rastavljenosti, najverovatnije JAK-ovog lakog kamiona N75 nosivosti do 4,5 tona, u Kragujevcu. U drugoj fazi u Zastavi bi se uz učešće pojedinih domaćih dobavljača, sklapala vozila manjeg stepena rastavljenosti, s time što bi se, pored kamiona, ovde montirali i kombiji. Uspešna realizacije prve dve treba da omogući realizaciju treće faze saradnje Zastave i JAK-a, odnosno formiranje zajedničke kompanije za proizvodnju teretnih i terenskih vozila, sa sedištem u Kragujevcu.

Predviđeno je da se kineska vozila proizvedena u Zastavi ponude tržištima severne Afrike, Bliskog istoka, CEFTA sporazuma i Evropske unije, uz napomenu da se u JAK-ova vozila ugrađuju savremeni motori koji zadovoljavaju evropske ekološke standarde.

Sklapanje pilot serije JAK-ovih lakih kamiona u Kragujevcu treba da počne u junu, dok bi masovna montaža (ili proizvodnja, kako to vole da kažu u Zastavi) mogla da startuje 2. oktobra – na Dan Zastave kamiona.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari