– Oko 400 do 500 radnika Industrije motora Rakovica blokiralo je juče na dva sata Ulicu patrijarha Dimitrija i tramvajske šine u beogradskom naselju Rakovica, gde se fabrika nalazi, u znak protesta zbog odluke Ministarstva privrede da to preduzeće sa dugom tradicijom ode u stečaj.

Mi zahtevamo da fabrika nastavi sa radom, odnosno da nas država stavi na spisak preduzeća čiji računi neće biti blokirani do 31. maja, što će nas zaštititi od poverilaca u narednih godinu dana. Dugovi IMR-a su nagomilavani godinama uz neverovatno velike kamate. Za to nisu krivi zaposleni u IMR-u već država koja je u proteklom periodu zanemarila razvoj industrije i kao vlasnik nije umela da vodi preduzeće. Ne postoji ni jedan jedini razlog da IMR ode u stečaj. Fabrika radi, ima svoje mesto na tržištu, redovno obezbeđujemo plate za svoje zaposlene i imamo inostrane partnere. Od države ne tražimo ni dinara pomoći već samo ukidanje odluke o stečaju i stavljanje na spisak preduzeća kojima račun neće biti blokiran do 31. maja. Blokiranje računa i odlazak u stečaj bi praktično značilo izbacivanje na ulicu 650 zaposlenih u Beogradu i našem pogonu u Čajetini, čime bi bila ugrožena njihova i egzistencija njihovih porodica – kaže za Danas Prvoslav Brkić, predsednik Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata u IMR-u.

On dodaje da svi sindikati koji deluju u fabrici podržavaju proteste kao i da imaju podršku svojih sindikalnih centrala. Novi protest uslediće danas, takođe ispred fabrike, a u slučaju da nadležni ne budu imali sluha za njihove zahteve, Brkić najavljuje radikalizaciju koja će „podići radničku Rakovicu na noge“.

– Spremni smo da radikalizujemo naš protest, zbog toga što smo odlučni u tome da sačuvamo i odbranimo našu fabriku. Stečaj ne prihvatamo – naglašava Brkić i podseća da su radnici IMR-a i ranije najavili da su spremni da blokiraju prugu kako bi se izborili za opstanak Industrije motora Rakovica.

S druge strane, Ministarstvo privrede apeluje na radnike i sindikate Industrije motora Rakovica da prekinu štrajk, jer „u ovom trenutku to nije način za rešavanje problema fabrike koja decenijama posluje sa značajnim gubitkom“. Ministarstvo podseća i da je sa predstavnicima sindikata održano na desetine sastanaka o sudbini Industrije motora Rakovica, a na ovu temu i prekjuče su razgovarali sa čelnicima sindikata IMR-a.

– Sindikatima je predočeno da su troškovi poslovanja značajno veći od prihoda. Gubici IMR-a iz tekućeg poslovanja su šest miliona evra godišnje, dok ukupni dug prevazilazi 63 miliona evra. Upravo je ovaj dug glavna prepreka u prodaji IMR-a – tvrde u Ministarstvu privrede. U tom ministarstvu ističu da dosad u Agenciju za privatizaciju nije stigla niti jedna konkretna ili ozbiljna ponuda za kupovinu tog preduzeća. Svaki od potencijalnih kupaca želeo je, pod potpuno neprihvatljivim uslovima, da država i dalje finansijski pomaže IMR. Ministarstvo privrede podseća da je Vlada Srbije obezbedila socijalne programe u vrednosti od 16 milijardi dinara radnicima koji će u postupku privatizacije ili stečaja ostati bez posla.



 

Poljaci hoće strateško partnerstvo



– Fabrička livnica radi normalno za IMR, Prvu petoletku, FAP, Slogu iz Nove Varoši, kao i za Famos iz Sarajeva. Redovno ugovaramo poslove, pripremamo 500 traktora za tri kupca u Egiptu. Radimo i 2.000 motora po ugovoru sa poljskom kompanijom URSUS, koja želi da bude strateški partner našeg preduzeća. Zvanična ponuda za to je stigla preko Ambasade Poljske u Beogradu, međutim niko od nadležnih nije reagovao već uporno insistiraju na stečaju koji mi niti možemo niti hoćemo da prihvatimo – kaže Prvoslav Brkić i dodaje da bi na gubitku bili i srpski poljoprivrednici, jer u našoj zemlji postoji 350 hiljada motora, za koje više ne bi bilo rezervnih delova.



Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari