Marmaris je grad-luka, ali i atraktivna turistička destinacija na jugozapadnoj obali Turske koju svake godine pohodi između 300.000 i 400.000 turista iz svih krajeva Evrope. Dobri poznavaoci turističke ponude te zemlje tvrde da je ovaj grad, sa tridesetak hiljada stanovnika, smešten na najlepšem delu turske rivijere gde se susreću Egejsko i Sredozemno more. Otuda, valjda, i ta neverovatna tirkizna boja vode koja se retko gde može videti.

Ovo, nekada ribarsko, naselje može da se pohvali dugom i bogatom istorijom. Prema nekim, doduše, ne sasvim preciznim podacima, Marmaris je nastao u 6. veku pre nove ere. Tragovi bogatog istorijskog i kulturnog nasleđa utisnuti su u gotovo svaki kamen antičkog Fiskusa. Jedan od najupečatljivijih tragova svakako je tvrđava iz 16. veka, preciznije, iz perioda Otomanskog carstva, smeštena u samom centru grada. Ako je verovati legendi, imenu tog grada „kumovao“ je Sulejman Veličanstveni, koji je, nezadovoljan veličinom zamka u tvrđavi, koji je trebalo da liči na onaj u Bodrumu, naredio da obese arhitektu. „Mimar as“ (obesite ga), naredio je sultan. Arhitekta je pogubljen, a izgovorene reči su se spojile u jednu – Marmaris.

Ako iz legende uronimo u realnost, onda nećemo moći da se otmemo utisku da turiste iz Srbije, ili Srbistana, kako je nazivaju Turci, fascinira neposrednost sa kojom naši domaćini, naročito vlasnici radnji u ogromnom Bazaru, stupaju u kontakt sa gostima, obraćajući im se na raznim jezicima, pa i na srpskom. Možda će oni koji za svaku pojavu pokušavaju da pronađu objašnjenje reći da je nama takav način ophođenja utisnut u genetski kod, misleći pritom na petovekovni suživot sa precima modernih Turaka. Ali ma šta da je u pitanju, naši turisti, u to sam se lično uverila, rado ulaze u avanturu cenkanja iz koje češće izlaze kao gubitnici. Zaboravljaju, očigledno, da su Turci, pre svega, vešti trgovci.

I ma koliko oni koji ne mogu da odole zlatnom i srebrnog nakitu, ili nekom komadu odeće od kvalitetne jagnjeće kože, veruju da su, cenkajući se, napravili dobar posao, treba da znaju da je trgovac prošao bolje. Ali i to je valjda deo istočnjačkog šarma kojem većina turista, naročito sa ovih prostora, ne može da odoli.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari