Postoji odavno priznata veza između muzike i matematike. Ali, veza između njih je još izraženija kada pogledate broj muzičara koji su u svetu nauke. Ovde predstavljamo listu desetoro ljudi koji su kako u muzičkom, tako i u akademskom vrhu.

1. Brajan Mej je gitarista grupe Queen i doktor nauka u oblasti astrofizike. Mej je studirao fiziku i matematiku na Imperijal koledžu u Londonu i bio je na pragu doktorata kada su Queen postali veliki hit. Trideset godina kasnije (2007) je završio svoju disertaciju. Tako je čovek koji je napisao „We Will Rock You“ napisao i „Istraživanje radijalnih brzina u zodijačkom oblaku prašine“.

2. Greg Grifin je pevač i kompozitor kalifornijskog pank benda Bad Religion. Međutim, on je završio i antropologiju i geologiju na UCLA. Njegov doktorat na Kornel univerzitetu nosi naziv „Monizam, ateizam i naturalistički pogled na svet: Perspektive iz evolucione biologije“. Prošle godine je objavio knjigu na kojoj je sarađivao – „Anarhija evolucije“, istog dana kada su Bad Religion objavili album „The Dissent of Man“.

3. Milo Aukerman je pevač kalifornijskog pank-rok benda The Descentents (čiji je prvi album „Milo Goes to College“), ali i akademik pošto ima doktorat iz biohemije na univerzitetu Viskonsin. On ne zapostavlja akademska istraživanja i paralelno peva u bendu. Zbog toga je ovo jedan od retkih bendova koji mora da „pravi pauze zbog nauke“.

4. Brajan Koks je nekada bio klavijaturista pop grupe D:Ream koja je imala nekoliko hitova u Velikoj Britaniji (jedan od njih je i „Things Can Only Get Better“). Međutim, on se bavi i fizikom čestica i radi kao profesor na univerzitetu u Mančesteru, ali i eksperimentiše na velikom hadronskom sudaraču čestica.

5. Den Snejt je kao muzičar poznat pod imenom „Karibu“. Njegov fah su elektronska, psihodelična i dens muzika. S druge strane on ima doktorat iz matematike sa Imperijalnog koledža iz Londona. Za njega jedino moguće poređenje muzike i matematike je „da u obe morate da koristite intuiciju i da pokušate da pronađete nešto novo“.

6. Tom Šolc je, pre nego što je osnovao bend Boston, bio inženjer. Doktorirao je na MIT-u, bio inženjer-dizajner u Polaroidu i tamo radio kada su nastajali demo snimci za Boston. Njegovo zanimanje za inženjerstvo i muziku je kulminiralo kada je izumeo Rockman gitarsko pojačalo (prenosno pojačalo nastalo kao ideja po uzoru na Vokmen, koji je omogućio ljudima da „ponesu muziku“).

7. Mira Arojo je jedna od pevačica i klavijaturistkinja engleskog elektronskog benda Ladytron. Takođe je i genetičarka. Arojo je rođena u Bugarskoj, a doktorirala je na Oskfordu gde se i dalje bavi genetskim istraživanjima.

8. Dajan de Kerkhov je doktor nauka od 1999. godine i profesor fizike na univerzitetu Guelp, ali je i profesionalna džez pevačica.

9. Art Garfankel je jedna polovina čuvenog dua Sajmon i Garfankel. Mada je na koledžu studirao istoriju umetnosti, potom se okrenuo matematici. U vreme najvećeg uspeha ovog dvojca, on je simultano spremao doktorat o matematičkoj edukaciji na Kolumbija univerzitetu. Ipak, odustao je na pola puta.

10. Dekster Holand je čovek koji je otpevao „Pretty Fly (For a White Guy)“ i kandidat za doktora nauka na molekularnoj biologiji na univerzitetu Južna Karolina, ali je biologiju ostavio da bi se fokusirao na rad sa grupom The Offspring.