Na regionalnom stručnom skupu o medijskim trendovima (SEMPL), koji će biti održan 26. i 27. novembra u Portorožu, jedan od glavnih predavača biće Ralf Van Dijk, svetski autoritet u oblasti radio reklame. On je suosnivač Agencije Irdram u Londonu koja je u prethodne tri godine osvojila 15 velikih međunarodnih nagrada, uključujući Zlatnog lava u Kanu, a proglašena je radio i audio agencijom 2013 godine.

U razgovoru za Danas otkriva, između ostalog, zašto je radio u senci televizije i sve popularnijeg reklamiranja putem interneta.

– Radio je tradicionalni medij i stvoriti dobar radio programa nikako nije lako. Ako je sve dobro urađeno, mislim da za brendove ne postoji jeftiniji način da efikasno dođu do svoje publike. S druge strane televizija je glamuroznija i agencijama donosi više novca. Digitalni i društveni mediji su veoma odgovorni i zato su za brendove privlačniji, ali oglašivači obično na tim platformama nisu dobrodošli.

Šta, prema Vašoj oceni, mora da sadrži dobra reklama da bi privukla slušaoce?

– Reklama najpre mora svojim, rekao bih zabavnim, sadržajem da zainteresuje slušaoca radio programa, a onda bi poruka trebalo da se usredsredi na prednosti, koje neki proizvod nudi potrošačima, pri čemu su karakteristike tog proizvoda u drugom planu. Ali nije dovoljno reći samo prave stvari pravoj publici. Slušaoci moraju poruku zaista da osete, i tu onda na scenu stupa realizacija reklamne poruke – od glumačke ekipe i režije do zvučne obrade.

Da li imate podatak koliko novca svetske kompanije ulažu u radio reklame u poređenju sa drugim medijima? Da li je, možda, u nekoj državi reklamiranje posredstvom radija posebno popularno?

– U većini država radio donosi pet do osam odsto ukupnih prihoda od oglašavanja – u Belgiji čak 12 odsto. Možda je to zato što radio može posebno da se usredsredi na govornike flamskog i francuskog jezika.

Ima se utisak da radio gubi korak sa drugim medijima. Koliko je danas teško povezati se sa digitalnom generacijom i njenim slušaocima, kada je sve što imate na raspolaganju samo zvuk?

– Radio je još uvek najčešći izvor nove muzike i način na koji se većina ljudi povezuje sa svojom lokalnom zajednicom u realnom vremenu. Ako ništa drugo, pomoću nove digitalne tehnologije još jednostavnije stave slušalice i slušaju svoje najdraže radio stanice.

Da li ste ikada imali priliku da čujete bilo koju reklamnu kampanju u regionu Balkana i kako Vam to zvuči?

– Nešto malo sam već čuo i zvuče mi prilično prodajno i neposredno. Radio je intimniji medij, zato i reklamiranje mora da bude prilagođeno tim zahtevima.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari