Bez tramvaja do jeseni 1Foto: Marko Stevanović

Rekonstruisani potez od Ruzveltove do Takovske ulice od petka je pušten u saobraćaj, a počela je i naplata zonskog parkiranja.

Glavni gradski urbanista Marko Stojčić rekao je tom prilikom da se „situacija potpuno normalizovla na toj deonici“, te da su instalirana stajališta za autobuse i javni gradski prevoz. Ipak, tramvajski saobraćaj u ulicama Kraljice Marije i 27. marta počeće da radi tek kada cela deonica do Kalemegdana bude završena, što po poslednjim najavama građani mogu da očekuju tek na jesen ove godine, pa već odavno kasnimo osam meseci za prvobitnim osmišljenim rokovima.

-Tramvajska mreža počeće da funkcioniše kada cela deonica bude izgrađena, s obzirom na to da nije moguće spojiti staru i novu mrežu zbog bezbednosti. Ti radovi će se nastaviti krajem proleća, kako bi se većim delom odvijali tokom letnjeg perioda kada je intenzitet saobraćaja manji, rekao je tim povodom Stojčić.

On je dodao da je na tek rekonstruisanom delu ulice preostalo još da JKP „Zelenilo“ završi svoj deo posla, te da bi i taj deo trebalo da bude završen tokom vikenda.

– Postavljeni su kontejneri, kao i signalizacija za parkiranje, koje se redovno naplaćuje. Završetak radova na trotoarima bio je pomeren i zbog nepravilno parkiranih vozila, pa je sada kontrola pojačana, naročito od Takovske do Drinčićeve ulice, gde je još preostalo da se završi popločavanje trotoara u narednih desetak dana, dodao je Stojčić.

Redovno probijanje rokova, nejasni planovi gradske vlasti koji se prečesto menjaju kao i kvarovi vodovodnih instalacija tokom cele prošle godine udaljavali su krajnji rok za završetak rekonstrukcije četiri velike saobraćajnice. Kao rezultat, radovi u ulicama Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana, ukupne dužine 2.943 metra, su već sada u zaostatku osam meseci u odnosu na prvobitno zamišljene datume.

Od početka nove godine prošlo je više od mesec dana, a neke od poslednjih najava nisu ni blizu kraja, što otvara pitanje da li se gradskoj vlasti može verovati i da će ove, inače veoma prometne ulice biti ponovo „slobodne“ krajem godine. Ili će se agonija građana, vozača, pešaka i biciklista nastaviti i posle tog roka, s obzirom da se saobraćajne gužve iz centra prelivaju i na druge delove grada, pa raskopane saobraćajnice i trotoari u centru postaju problem i za periferne delove Beograda, do kojih se, zbog stalnih zakrčenja, već dugo teško stiže. Sve težem kretanju kroz grad, posebno vozača ali i pešaka, dodatno će doprineti poslednji veliki projekat rekonstruisanja.

Radovi na novom Savskom trgu otpočeli su u novembru, ali su prve veće posledice tog posla građani osetili početkom godine, sa ulaskom u novu fazu radova, kada je sam trg delimično zatvoren, pojedine saobrađajnice potpuno, a zbog toga je više od 20 gradskih i prigradskih linija javnog prevoza pretrpelo veće ili manje izmene, dok su neke i skraćene ili ukinute, neposredno pored glavne Autobuske stanice.

Sve trebalo da bude gotovo do 2020.

Podsetimo, sređivanje poslednjeg poteza u nizu, deonice od Drinčićeve ulice do Zoološkog vrta, duge oko 1,3 kilometra, trebalo je da krene početkom oktobra prošle godine, ali je gradska vlast u septembru odlučila da se taj posao ostavi za proleće ove godine. Tada je zamenik gradonačelnika Goran Vesić najavio da bi taj deo mogao da bude gotov do kraja avgusta. Istom prilikom, međutim, Vesić je govorio i da će sve deonice, od Kraljice Marije do Drinčićeve, osim poslednje pomenute, biti puštene u saobraćaj do 5. oktobra prošle godine, prohodne za tramvaje do kraja novembra, a trotoari završeni do novogodišnjih praznika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari