Jovanović (CLS): Da li se saobraćaj gradskog prevoza unapredio dvostruko, koliko je budžet uvećan 1Foto: BETAPHOTO/MEDIJA CENTAR BEOGRAD/MO

Predsednik Centra za lokalnu samoupravu (CLS) Nikola Jovanović upitao je danas da li se saobraćaj gradskog prevoza u Beogradu unapredio dvostruko u poslednjih devet godina, navodeći da je budžet dvostruko uvećan.

„Od 2013 godine budžet za javni prevoz u razdelu nadležnog sekretarijata je bio 15 milijardi dinara godišnje. Ove godine iznosi 30 milijardi dinara godišnje“, rekao je Jovanović na konferenciji za novinare u Medija centru u Beogradu.

On je rekao da je u toku tender za nabavku 100 autobusa zglobnih, na gas po ceni od 34 miliona evra.

„Prema svim informacijama CLS-a, ponovo se tim tenderom favorizuje turski proizvođač BMC. Želim da znamo svi da ovim odlukama mi definišemo saobraćaj za narednih 15 godina“, rekao je Jovanović.

Dodao je da se nabavka tih turskih autobusa događa pod „plaštom strategije da Beograd pređe umesto na dizel autobuse na gasne autobuse“.

„Mislim da tranzicija nije dovoljno diskutovana u našoj javnosti – da li u trećoj deceniji 21. veka treba da se u narednih 15 oslonimo na gasnu tehnologiju i to zastarelu i primitivnu, da li treba da se oslonimo na turske i kineske autobuse, i da li treba da nastavimo da povećavamo budžet za gradski prevoz a da ne vidimo suštinske napretke“, rekao je Nikola Jovanović.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu Vladimir Momčilović rekao je okupljenima u Medija centru da kada bi se o tim autobusima na gas razgovaralo 2010. godine, da bi njegov odgovor bio – da.

On je kazao da je komprimovan prirodni gas – fosilno gorivo nije bio gorivo, da nije održivo i nije ekološko gorivo, navodeći da su to karakteristike koje se gledaju u Evropi.

Naveo je da se u Srbiji koristi gorivo sa 90 odsto metana i naglasio da Srbija ima izvor biogoriva – biometana, na deponijama, odnosno smeću organskog otpada i da „može da pravi neki svoj biometan koji bi bio održiv“.

„Krenuli smo 2016. godine na dobar put sa nabavkom elektro autobusa sa super kondenzatorima, ali je činjenica da su (kondenzatori) bili malog kapaciteta i da tada nije mogao (električni autobus) da se stavi na liniju koja je zahtevnija“, rekao je Momčilović.

On je kazao da su električni autobusi nešto su skuplji od gasnih i od dizel autobusa, ali da se ipak na kilomtražama koje prelaze vozila u Beogradu izuzetno brzo se isplate.

„Moja preporuka je da se prelazi na elektro vozila ili da se prelazi na hibride, koji će koristiti biogoriva, odnosno neka goriva koja su se pokazala kao opravdana zajedno u korišćenju sa elekro vozilima“, kazao je profesor Beogradskog univerziteta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari