Foto: Facebook/Sloga)

Pored toga, kako se navodi u saopštenjima sindikata, tokom održavanja opozicionog mitinga „1 od 5 miliona“ prošle nedelje, pripadnici unutrašnje kontrole i ljudi iz različitih privatnih firmi za obezbeđenje blokirali su kapije preduzeća parkiranim autobusima i trolejbusima.

U postu koji su na svojoj Facebook stranici prekjuče podelili predstavnici „Sloge“, navedeno je da se „upravo prave spiskovi u GSP Beograd ucenjenih radnika koji se sutra moraju pojaviti na mitingu, od strane aktivista SNS raspređenih na pozicije šefova, a na čijem čelu je Dejan Krstović, komesar stranke“. Dodaje se, zakođe, da je kvota koju to preduzeće mora da ispuni 3.000  radnika koji će prisustvovati skupu „Budućnost Srbije.

Tim povodom, predsednik Sloge GSP Nebojša Aleksić uputio je dopis  direktoru Gradskog saobraćajnog preduzeća Radiši Momčiloviću, u kome pita „Koji referent službe protivpožarne zaštite (PPZ) u GSP Beograd zloupotrebljava svoj položaj pozivajući radnike te službe telefonom, a pritom im preti rečima da bi „bilo bolje da se pojave na mitingu SNS”? Taj isti referent pravi spiskove i odvodi ucenjene radnike na mitinge poput onog održanog 11. aprila u Noviom Sadu, kada su kolektivno otišli iz Zemuna, dok za izbore pravi spiskove kapilarnih glasova u preduzeću“, naveo je Aleksić. On je dodao i da „ista osoba preti zaposlenima da ne smeju da se učlane u sindikat. „Šta ćete  uraditi povodom ove zloupotrebe i na koji način ćete zaustaviti zastrašivanje radnika od strane aktivista SNS u javnom preduzeću na čijem ste čelu?“, pita Aleksić na kraju dopisa.

Aleksić je reagovao i prošle nedelje, uoči održavanja opozicionog mitinga „1 od 5 miliona“, kada je, kako je naveo, u preduzeću i po pogonima „primećen veliki broj pripadnika Unutrašnje bezbednosti i Unutrašnje kontrole GSP, ali i članova obezbeđenja različitih privatnih firmi za obezbeđenje koje je rukovodstvo angažovalo. Aleksić je tada konstatovao da je u GSP „više „bezbednjaka“ nego vozača i majstora, koje su loši uslovi rada i katastrofalan odnos rukovodećih ljudi oterali iz te firme“.

– Po svim pogonima, iz straha od mitinga opozicije ali i štrajka radnika za koji očekuju da ga organizuje Sindikat Sloga, u GSP su do maksimuma pojačane mere obezbeđenja, mobilisane su službe unutrašnje kontrole i bezbednosti, udvostručen broj radnika privatne agencije za obezbeđenje. U pogonima je više radnika bezbednosti nego radnika na održavanju, pa i nije čudo što nam se vozila raspadaju u toku vožnje, naveo je Aleksić.

Na društvenim mrežama mogle su da se vide fotografije i svedočenja različitih radnika zaposlenih u preduzeću gradskog javnog prevoznika, da je na sam dan mitinga opozicije, unutrašnja bezbednost, iz ne baš jasnih razloga, kapije GSP blokirala poprečno parkiranim autobusima i trolejbusima. Da li iz straha od demonstranata ili iz bojazni da neko od zaposlenih demonstrantima ne pruži podršku, ostaje nejasno.

Sindikat „Sloga“ je, i povodom tih dešavanja, uputio pitanja direktoru gradskog prevoznika.

„Po kom osnovu su Vam radnici službi bezbednosti (Unutrašnja bezbednost, Unutrašnja kontrola), bili radno angazovani 12,13. i 14. aprila u kontinuitetu 36 i više sati, bez pauza i odlaska kućama, kakvo je to radno vreme

(radnici su bili angažovani od petka uveče do nedelje ujutru)? Ko je naredio i dozvolio da se trolama i kamionima prave barikade na ulazno- izlaznim kapijama, kakav se to Diznilend pravi od GSP Beograd? Po kom osnovu su 12, 13. i 14. aprila u JKP GSP Beogradu boravili krupni, ćelavi, nabildovani, tetovirani momci za koje postoji osnovana sumnja da su kriminalci angažovani od SNS kao stranački batinaši? Dokle mislite da vršite mobingovanje sindikalista iz „Sloge“ u JKP GSP Beograd i da se sindikatu ne dozvoljava ni ono što mu po zakonu o radu pripada?“, pitanja su koja je u dopisu direktoru Momčiloviću postavio sindikat.

Aleksić je dodao da, međutim, „represijom i drilom  nad radnicima i sindikatom rukovodstvo ništa neće postići“

– Ogromno je nezadovoljstvo, i veliki broj radnika tajno, bez učlanjenja, podržava „Slogu“. Radnici svakodnevno gledaju krah i propast GSP. Nema delova, nedostaje alata, vozila se raspadaju. Nove uniforme koje smo odnedavno obavezni da nosimo kupljene su posle stajanja od 15 godina po magacinima, najlošijeg su kvaliteta i raspale su se posle dva pranja. Takav odnos unižtavanja, maltretiranja i zastrašivanja, radnici ne mogu više da trpe, zato nam kadar i odlazi iz preduzeća i zemlje- rekao je Aleksić.

Najbolji autobusi ostaci od prošle vlasti

Pre dva dana na Pančevackom mostu došlo je do kvara na autobusa „Solaris“, kada je, kako objašnjavaju iz Sloge, eksplodirao kompresor. Nastala šteta je velika, a kako kažu, radi se o najkvalitetnijim autobusima koje JKP GSP Beograd ima. „Počeli smo da plaćamo danak nesposobnom, korumpiranom rukovodstvu. Zbog nekvalitetnog održavanja, nenabavke delova, odliva stručnih radnika održavanja“, naveli su iz Sloge na FB stranici sindikata, povodom te nezgode. Oni su podsetili da su to autobusi „kupovani za vreme bivše vlasti, te da ova aktuelna, ne zna ni da ih održava“. „Poseban nonsens današnjeg dana je da se SNS pristalice na miting voze u 60 žutih „Đilasovih“ Solarisa, jer SNS kartel nije kupovao vozila za JKP GSP Beograd“, rezignirano se navodi na stranici Sindikata „Sloga“.

Povezani tekstovi