Foto: Saobraćajna policija

On je ukazao da oštećenja koja ne utiču na bezbednost vozila nisu razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno.

Arsov je istakao da površinska korozija nije razlog da vozilo bude tretirano kao tehnički neispravno, ali da na šasiji vozila, odnosno na nosećim delovima karoserije i podu vozila nije dozvoljena dubinska korozija niti korozija koja je izazvala rupu.

On je objasnio da su prema kriterijumima koje propisuje novi Pravilnikom o tehničkom pregledu vozila, dozvoljena manja oštećenja na vozilu, koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, poput ogrebotine, ulegnuća nastalih pri parkiranju vozila, nedostatak bočne lajsne, naprsline na prednjim i zadnjim farovima.

„Nisu dozvoljena veća mehanička oštećenja karoserije, šasije, poda, nadgradnje, kabine“, rekao je Arsov.

Prema njegovim rečima, ni manje oštećenje vetrobranskog stakla nije razlog da on bude okarakterisano kao neispravno, ali da se vozilo smatra neispravnim ukoliko na vetrobranskom staklu postoji više manjih ili većih oštećenja, koja utiču na normalnu vidljivost vozača.

Arsov je ukazao da se ispravka pogrešno upisanih podatka o najvećoj dozvoljenoj masi putničkih vozila, kao i utvrđivanje boje vozila u skladu sa novim Pravilnikom obavlja samo u slučaju kada vlasnik menja saobraćajnu dozvolu.

On je dodao da i dalje, kao i po starim propisima, vozilo može biti višebojno.

Načelnik Uprave saobraćajne policije objasnio je i kako se na tehničkom pregledu tretiraju prepravke na vozilima.

„Ugradnja montažno-demontažnih uređaja na vozilima, koji služe za prevoz prtljaga, ne smatra se prepravkom vozila“, objasnio je Arsov.

Prepravkom vozila, koja mora biti ispitana, smatra se promena vrste vozila, naknadna ugradnja motora drugog tipa, uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila.

„Prepravkom se smatra i promena komandi za upravljanje vozilom lica sa invaliditetom, zamena komande uređaja za upravljanje i drugih komandi direktno vezanih za proces upravljanja vozilom sa desne na levu stranu vozila, kao i svaka druga promena deklarisanih karakteristika uređaja na vozilu, poput zatamnjivanja stakala, naknadne ugradnje svetlosnih uređaja i metalnih ojačanja karoserije“, objasnio je Arsov.

Pripadnici saobraćajne policije će prilikom kontrole saobraćaja na putu i nadzora nad radom tehničkih pregleda, posebnu pažnju usmeravati na identifikaciju vozila i ispravnost uređaja koji mogu da ugroze bezbednost saobraćaja.