Istraživanje: Tradicionalni mediji gube publiku u vreme pandemije 1Novine, štampa, mediji, print

Internet auditorijum uvećao se oko 30 odsto tokom kritičnog meseca marta, a poraslo je i prosečno vreme provedeno uz ovaj mediji, pokazuje istraživanje „Brend i korporativne komunikacije u doba korona virusa“ koje je sproveo Ipsos sektor za merenje medijske publike.

U novom broju nedeljnika Novi magazin navodi se da je to „jedna nova realnost, odnosno, new normal, ali je, takođe, veliko pitanje da li će se stare navike vratiti kada sve ovo prođe”.

„Kada su mediji i medijska publika u pitanju, verujemo da hoće, ali samo delimično, ne i u potpunosti, jer je ovo vreme novih odluka”, zaključuju autori ovog istraživanja u koje je uvid imao Novi magazin.

Istraživači konstatuju da neki mediji u ovim dramatičnim okolnostima dobijaju na vrednosti i značaju. TV i digitalni mediji pre svega zato što su dostupni, brzi i zadovoljavaju bazičnu, egzistencijalnu potrebu ljudi (bar u ovim okolnostima) da budu informisani o nečemu što drastično utiče na kvalitet njihovog svakodnevnog života.

„Nasuprot njima, tradicionalni mediji gube publiku zato što su im teže dostupni (print mediji u celini) ili zato što su se dnevni, cirkadijalni ritmovi i rutine većine svetske populacije dramatično promenili (podatak za 4. mart glasi da je 50 odsto ukupne svetske populacije u situaciji potpunog ili delimično ograničenog kretanja i izolacije)“, ističu istraživači.

Drugo istraživanje Ipsosa, sprovedeno u četiri države i na teritoriji Kosova marta 2020, „Upotreba medija i novih tehnologija“ pokazuje da je informisanje putem televizijskih ekrana dominantno među svim ispitanicima, od 82 odsto u Srbiji do čak 91 odsto na Kosovu.

Na skali između su Albanija (84 odsto), Crna Gora (86) i Severna Makedonija (87 odsto).

Istraživanje: Tradicionalni mediji gube publiku u vreme pandemije 2

Koliko je “daljinski upravljač” dominantan, svedoči i podatak koji se navodi u drugom Ipsosovom istraživanju “Brend i korporativne komunikacije u doba koronavirusa”, u kojem se navode nalazi Nielsena da je tokom krize na dnevnom nivou u Srbiji prosečno vreme gledanja TV programa poraslo za čitava dva sata u odnosu na raniji period.

Prema rezultatima istraživanja, u Srbiji prednjači javni servis RTS 1 (32 odsto ga najčešće prati), a slede TV Pink (23) i TV Prva (17), dok kablovska N1 ima devet odsto najčešće publike.

Kada su drugi izvori informisanja u pitanju, internet i štampa, raspored je malo drugačiji, pa prednjači Severna Makedonija sa 64 odsto, a na začelju je Albanija sa 33 odsto ispitanika koji se informišu iz tih izvora. Između su gotovo izjednačene Srbija (46) i Crna Gora (47 odsto), dok je Kosovo bliže Albaniji sa 62 odsto.

Čitanost štampe pada, između ostalog, zbog smanjenog kretanja njenih konzumenata, a to su najčešće stariji od 65 godina, napominje se u novom broju Novog magazina.

U Srbiji grupacija između 18 i 29 godina preferira internet na štetu TV, 82 prema 58 odsto, dok su stariji od 65 godina usmereni na televizijski program (92 napram sedam odsto).

Najuravnoteženiji u izvoru informisanja su oni bliži srednjem dobu između 30 i 45 godina (internet 75, TV 72), dok naredna starosna grupacija, između 45 i 59 godina, preferira daljinski upravljač (88 odsto) u odnosu na kompjuter (40).

Istraživanje: Tradicionalni mediji gube publiku u vreme pandemije 3

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari