Lažni sajt "Južnih vesti" - još jedan način za obračunavanje sa profesionalnim medijima 1Plagijat "Južnih vesti"; Foto: scrennshot / Južne vesti

Početkom februara pojavio se sajt www.južnevesti.info koji je plagijat Južnih vesti – sa istim imenom i logoom, dizajnom i bojama koje takođe podsećaju na pravu verziju našeg medija.

Kako navode Južne vesti, sajt je registrovala firma čiji je vlasnik osnovao i gasio brojne kompanije, a osim vesti koje su neutralnog sadržaja, ovaj portal je objavio i tekstove kojima želi da diskredituje prave Južne vesti.

Kako kažu, sajt kopija Južnih vesti osnovan je početkom 2021. godine, a vlasnik domena je firma TV Super-Sat communication d.o.o. iz Beograda, koja je registrovana juna 2020. Njen vlasnik i glavni i odgovorni urednik, prema javno dostupnim infomacijama, jeste Ivica Golubović.

Golubović iza sebe ima nekoliko firmi koje su zatvorene, u stečaju ili blokirane, a jedna od njih je ICI Finance Consulting. Osim toga, vodi i udruženje Rom press, a urednik je i TV Info 24.

Firme koje vodi povezuju isti broj telefona i zajedničke adrese sa drugim medijskim kompanijama.

Tako istu adresu – Mekenzijeva 79 u Beogradu, prema dostupnim podacima, imaju TV Super-Sat communication, ali i Global media broadcast d.o.o i Preduzeće za informisanje Info 24 Media d.o.o. čiji je vlasnik Marko Aćimović, prenose niški portal.

Prema pisanju Južnih vesti,  isti kontakt telefon povezuje firme u Golubovićevom i Aćimovićevom vlasništvu, koje zapravo pripadaju mreži radio stanica, televizija i portala Info 24 media d.o.o. Predsednik ove medijske mreže je Zoran Majdak, koji se javno deklariše kao član Srpske napredne stranke.

Upravo taj broj telefona okrenuo je i novinar pravih Južnih vesti, ali se na njega javio, kako kaže, predstavnik marketing službe Nikola Nikolić. Na pitanje kako stupiti u kontakt sa glavnim i odgovornim urednikom Super-Sat communication d.o.o. Ivanom Golubovićem dobili smo odgovor da se obratimo mejlom.

Inače, ove firme iz mreže Info 24 dobijale su pozamašne svote novca na javnim konkursima za sufinansiranje medija širom Srbije.

Kopiranje indentiteta već ustaljena “šema”

Da Južne vesti nisu usamljen slučaj, da je ovo mehanizam koji je već primenjivan, pokazuje i podatak da je plagijat svog sajta pre godinu dana dobio i najčitaniji portal u Čačku, OzonPress.net.

Upravo firma Info 24 Media kupila je domen istog imena, ali sa drugim nastavkom – rs, što je vlasnik Marko Aćimović potvrdio za portal Raskrinkavanje.

Domen ozonpress.rs je bio slobodan i mi smo ga zakupili, a vizuelni identitet samog sajta je javno dostupan i teme mogu slobodno da se kupe“, rekao je tada Marko Aćimović za Raskrikavanje.

Inače, isti broj telefona koji je kontakt firme koja je registrovala kopiju Južnih vesti, navodi se i na plagijatu sajtu OzonPress-a.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.