Novi autobusi i staze za bicikle 1Foto: D. Eraković

Sa 20.000 automobila na 60.000 stanovnika Šabac je sve više prenatrpan i zagušen za ovakvu vrstu saobraćaja, a najvažnije gradske saobraćajnice Masarikova i Karađorđeva ulica su preopterećene i sa parkinzima na svakoj strani kolovoza.

Iako je u poslednje vreme postavljeno i ozačeno još oko dve stotine novih parking mesta zagušenja su i dalje velika, a automobili se koriste najviše za jednog ili dva putnika.

Veliki pomak očekuje se ove godine o od uvođenja novog koncepta gradskog i prigradskog saobaćaja, gde bi se uvelo još 60 autobusa, a oni bi trebalo da polaze na svakih 20 minuta za najvažnije destinacije.

Sa druge strane, po jednoj studiji u Šapcu se manje od deset odsto saobraćaja odvija biciklima.

Gradska uprava nastoji da se i bicikli što više upotrebljavaju, kao što je to u Holandiji ili Danskoj, gde više od polovine gradskog stnanovništva koristi bicikle.

U tim zemljama pokazalo se da to ima i blagotvoran uticaj na zdravstveno stanje građana.

S obzirom na velika aerozagađenja koja prouzrokuju automobili, Šabac je putokaz i za ostale gradove jer se od pre tri-četiri godine znatno veća pažnja poklanja biciklistima.

Centar grada, sa gradskim trgom otvoren je za njih, sa ucrtanim stazama. U toku je i uređenje najvećeg naselja Benska Bara, sa oko desetak hiljada žitelja, gde se takođe izdvajaju nove biciklističke staze.

Prema Starom gradu i Savi, na severu grada, takođe su otvorene staze, kao i jednim delom za južni obod grada.

Masarikova ulica u drugom delu dobila je biciklističke staze na trotoaru kao i na kolovozu, a dalje se nastavljaju prema kasarni odnosno Obilaznom putu.

Ostalo je još da se reši biciklistička trasa prema “Zorki” i Istočnoj industrijskoj zoni.

I taksi povoljan za građane

U Šapcu je dobro rešen taksi prevoz, jer sa 130 registrovanh vozila bez problema se dolazi do svake željene destinacije. Pogotovo, što su pristupačne cene, znatan deo taksista ne naplaćuje polazak, a pređeni kilometer se naplaćuje samo oko 70 dinara. Međutim, po ustaljenim navikama auotmobili se koriste i kad nema neke preke potebe, na primer odlaksom na slavlja, ili na posao u centru grada, gde se još plaća i parknig.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari