Foto: Bojan Cvejić

Konkursom je predviđeno, saopštio je NUNS, da maksimalni iznos za sufinansiranje po jednom projektu može biti dva miliona dinara, a pomenuti projekat Novosti stručna komisija je, sudeći po odobrenom iznosu, ocenila kao ubedljivo najbolji.

Ako i zanemarimo to što je “Osam vekova Srpske pravoslavne crkve” pre istoriografsko-kulturni nego medijski projekat, uz to preambiciozan za “izveštavanje” tabloidnih novina, postavlja se pitanje zašto se javnim novcem finansira medij koji je gotovo potpuno u državnoj svojini iako to nedvosmisleno zabranjuje Zakon o javnom informisanju i medijima kojim je uređeno budžetsko sufinansiranje medijskih projekata, pitaju se iz NUNS-a.

Oni podsećaju da je Zakonom, u poglavlju Javni interes u javnom informisanju, propisano da “Srbija ostvaruje javni interes u oblasti javnog informisanja”, između ostalog, “sufinansiranjem projekata u oblasti javnog informisanja radi ostvarivanja javnog interesa”.

Međutim, kako ističe NUNS, u članu 21 Zakona precizirano je da “pravo učešća na konkursu nemaju izdavači koji se finansiraju iz javnih prihoda. Uprošćeno, na konkursima ne mogu ni da učestvuju a kamoli da budu finansirani mediji u državnom vlasništvu.

Bezmalo jedini vlasnik (98 odsto) kompanije NID Novosti A.D. koja je izdavač Večernjih novosti je Štamparija Borba koja je većinski u državnom vlasništvu (79 odsto), podsećaju iz NUNS-a.

„Sasvim je moguće da članovi stručne komisije Ministarstva koja je ocenjivala projekte štampanih medija nisu znali da protivno Zakonu predlažu sufinansiranje državnog medija. Ali kako je i zašto to promaklo samom Ministarstvu kulture i informisanja?I šta će tim povodom preduzeti“, pita NUNS.

 

Povezani tekstovi