Foto: Antonio Ahel/FoNet

Ona je naglasila da je Karavan, koji je obišao 34 grada i opština, ostvario važne rezultate na promociji dualnog i preduzetničkog obrazovanja.

Po njenim rečima, i Narodna skupština i Vlada Srbije posvećeni su reformi obrazovanja i digitalizaciji, kroz donošenje zakona i drugih mera i ukazala da bez toga Srbija neće moći da se dinamično razvija i da uhvati korak sa razvijenim svetom.

Gojković je podvukla da je za uspeh reformi neophodno da se podstiče preduzimljivost i kreativnost i da postoji spremnost da se uči tokom čitavog života.

Navela je da je Karavan obrazovanja „Duh mladosti“, projekat Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i omladinske organizacije „Duh mladosti“, započeo nimalo lak put uspostavljanja temelja za obrazovanje, koje će u većoj meri odgovarati potrebama privrede i tržišta rada, a mladima
otvoriti veće šanse za zapošljavanje.

Zakon o dualnom obrazovanju, koji je donela Skupština Srbije, na predlog Vlade Srbije, kako je rekla, donosi ključnu novinu – da učenici, učenjem kroz rad u realnom radnom okruženju, stiču znanje i veštine usklađene sa savremenim tehnološkim razvojem i primenjive u praksi.

Cilj nije stvaranje jeftine radne snage, već obrazovanih kadrova, rekla je ona i dodala da svaka ozbiljna i uspešna kompanija dugoročno planira i razmišlja ne samo o unapređenju proizvodnje, tehnološkom osavremenjavanju, već i o obrazovanju kadrova, kao najvažnijeg od svih resursa.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević rekao je da bez studenata ovaj projekat ne bi mogao da se realizuje.

On je rekao da je ideja bila da studenti srednjoškolcima i nekim osnovcima objasne šta ih čeka dalje, jer će njima lakše poverovati.

Šarčević je najavio da će ovaj Karavan biti nastavljen i sledeće godine.

Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež rekao je da je Srbija jedina zemlja u regionu koja ima Zakon o dualnom obrazovanju, moderan, u skladu sa najvišim evropskim standardima.

Prema njegovim rečima, učesnici Karavana „Duh mladosti“ pokušali su da prenesu ideju budućnosti, a to je ideja da se obrazujemo u skladu sa onim kako želimo da živimo u budućnosti, a ne sa onim kako su možda živeli pre 30, 40 ili 50 godina.

Čadež se zahvalio svima koji su ne samo prepoznali važnost inicijative privrednika da se u stručno obrazovanje uvede dualni model, već i maksimalno podržali njenu realizaciju.

Šef Odeljenja za istraživanje obrazovnih sistema Švajcarskog ekonomskog instituta Ursula Renold rekla je da Srbija puno toga čini da poboljša obrazovni sistem.

„Projekat Karavan „Duh mladosti“ i Zakon o dualnom obrazovanju su dve vrlo značajne aktivnosti u smislu tih poboljšanja.Reforme su značajne zato što podaci sa tržišta rada pokazuju da Srbija ima još toga da postigne“, rekla je ona.

Prema njenim rečima, velika je prednost što je Srbija već uspostavila ovakav obrazovni sistem.

„To je sistem koji omogućava mladim ljudima, kao i odraslima, da pristupe različitim daljim sistemima
obrazovanja.Vrlo je značajno, ako želite da ovaj dualni obrazovni sistem bude privlačan, da se on poveže sa doživotnim učenjem“, istakla ona.