Čeka se strateški plan za celi Stellantis 1Foto: FoNet/Aleksandar Levajković

Pojedini domaći mediji ponovo su, tokom minulog vikenda, preneli da je kompanija Stellantis, nastala početkom godine spajanjem Fijat Krajsler i grupacije Pežo-Sit oen-Opel, potvrdila da nema nameru da Fijatovu fabriku seli iz Srbije.

Iz Stellantis-a su naveli da će u toj korporaciji svako imati „slobodu do razvija, planira i proizvodi ono što želi“, što praktično znači da će se u Fijatovim fabrikama proizvoditi Fijatova vozila i da će svako zadržati svoje tržište.

Informacija je, prema najnovijim saznanjima našeg lista, u potpunosti tačna, s time što valja napomenuti da ju je, ispred Stellantisa, dao jedan od vodećih menadžera brenda Pežo, a ne Fijat Krajsler, čiji se model (500L) proizvodi u Kragujevcu. U kragujevačkoj fabrici podsećaju na nezvanične informacije da bi ovde mogao da se proizvodi i neki od Pežoovih modela, kao i na činjenicu da je delegacija menadžera i stručnjaka Pežoa nedavno bila u višednevnoj poseti fabrici automobila u Kragujevcu.

Otuda smatraju da bi, kad je proizvodnja novog, ili novih modela u pitanju, ipak trebalo sačekati da Stellantis završi izradu strateškog plana za celu kompaniju, nakon čega bi bili predstavljeni investicioni planovi za fabrike koje posluju u okviru nje.

U Stellanatisovoj, odnosno još uvek Fijat Krajslerovoj fabrici u Kragujevcu, proizvodnja će, nakon novog dvoiponedeljnog zastoja, da bude pokrenuta sutra. Očekuje se da će i u maju, kao i prethodnih meseci, proizvodnja da bude organizovana četiri do pet dana. Od početka godine do sada, u kragujevačkoj fabrici je bilo tek oko 20 radnih dana, a gotovo je izvesno da ih mnogo više neće biti ni do kraja godine.

Kako iz FCA Srbija izlazi oko 400 gotovih automobila dnevno, to će ove godine iz pogona te fabrike da izađe najviše do 20.000 vozila sve tri verzije modela „500L“, ili gotovo deset puta manja od trenutnih, a 15 puta manje od projektovanih mogućnosti i potencijala.

Za danas je najavljen i nastavak proizvodnje branika, koji su za model „500L“ do pred kraj prošlog meseca eksluzivno izrađivani u fabrici Fijat Krajsler plastic, čiji radnici protestuju i povremeno obustavljaju rad u potpunosti, zahtevajući da im se isplata regresa vrati na prošlogodišnji nivo, te da im se neradni dani plaćaju sa 65 odsto od redovnih zarada još od sredine februara.

Krajem aprila, međutim, menadžment FCA koji je nadležan i za FC plastic, prebacio je liniju za montažu branika iz FC plastika u fabriku automobila i pozvao radnike FC plastika sa te linije da pređu u FCA Srbija, ili da uzmu otpremnine i napuste firmu. Neki od radnika uzeli su otpremnine, dok je nekolicina odlučila da pređe u fabriku automobila.

U Štrajkačkom odboru FC plastika kažu da je izmeštanjem sklapanja branika u FCA Srbija „štrajk plastičara praktično obesmišljen“…

Dodaju da Inspekcija rada u Kragujevcu nije reagovala na njihovu prijavu protiv kompanije FCA Srbija, koja je, prema mišljenju pobunjenih „plastičara“, izmeštanjem proizvodne oprema iz FC plastika u vreme štrajka zaposlenih u toj fabrici, prekršila Zakon o štrajku. Najavljuju da će, tim povodom, da se žale Inspekciji rada Ministarstva za rad, zapošljavanje i socijalna pitanja.

Kragujevački radnici mogu u Slovačku i na šest meseci

Zbog slabog odziva radnika FCA Srbija na poziv menadžmenta kompanije da odu na rad u Stellantisovu fabriku u Slovačkoj (u aprilu otišlo tek njih oko deset od planiranih nekoliko stotina), kragujevačkim trudbenicima ovih dana nudi se da u Slovačku odu na rok od šest meseci. Oženjenim radnicima daje se mogućnost da u Slovačku povedu i supruge, kojima se, međutim, tamo ne garantuje zaposlenje. Plata za rad u Slovačkoj i dalje je ista – 850 evra mesečno, plus bonus od ukupno 3.300 evra, s time što radnici sami snose troškove stanovanja i ishrane.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari