Fijatov električni model “Novi 500” dobio četiri prestižne nagrade 1Foto: Fonet/ Dragan Antonić

Prvi potpuno električni autoimobil, kompanije Fijat Krajsler automobili (FCA) – model “novi 500” dobio je, u poslednjem ovogodišnjem kvartalu, četiri prestižne međunarodne nagrade.

“Novi 500” je upravo, petnaestak dana nakon predstavljanja međunarodnoj štampi, u Velikoj Britaniji, prema oceni portal DrivinElektric, proglašen za “automobil godine”, te “najbolji mali elektrilčni automobil”, dok je u isto vreme, u Francuskoj, na listi najboljih ovogodišnjih noviteta u svetskoj automobilskoj industriji, dobio priznanje “Zeleni automobili”.

Prethodno je, u oktobru, model “Novi 500” dobio nagradu “Red Dot”, jedno od najznačajnijih priznanja u svetu industrijskog dizajna, i to u kategotiji – Dizajn concept.

Nagradu je dodelio žiri u kojem je, prema današnjoj informaciji iz FCA, bilo više od 20 svetski poznatih profesionalaca i predavača iz oblasti dizajna. U novembru, “Novi 500” je od čitalaca nemačkog magazina “Auto motor un Sport” dobio nagradu “Najbolji dizajn” u ovogogodišnjoj automobilskoj produkciji.

– Četiri prestižne nagrade potvrda su da model New 500 donosi revoluciju u svetu električne mobilnosti što se tiče tehnologije i dizajna, tvrde u Grupaciji Fijat Krajsler automobili (FCA).

Podsetimo da konačna odluka o spajanju FCA sa Pežo Sitroen grupom u zajedničko kompaniju pod imenom Stellantis (“Obasjan zvezdama”) treba, prema saznanjiima našeg lista, da bude saopštena 4. januara.

Zajednička kompanija FCA i PCA (Stellantis) sa projektovanom proizvodnjom od oko 8,7 miliona vozila godišnje, biće četvrti proizvođač automobila na svetu: iza Folksvagena, Tojote i Reno-Nisan-Micubišija, a ispred Dženeral Motorsa, Forda, Hjundaia, Honde, Tate motors, Kie i drugih globalnih auto-giganata.

Kompanija Stellantis će, inače, pored ostalih, da obuhvati brendove Alfa Romeo, A bart, Fijat, Fijat profesional, Krajsler.

Džip (Jeep), Lančia, Rem, Mas erati, Pežo, Sitroen, Opel, zatim Fijatove i Pežo-Sitroenove fabrike motora, na stitine dobavljača širom sveta, brojne servisno prodajne objekte na svim kontinentima i drugo.

Poznavaoci automobilske industrije tvrde da će, odmah nakon saopštvanja odluke o formiranju kompanije Stellantis, zarad racionalisanja proizvodnje i poslovanja, te smanjenja troškova, da usledi početak objedinjavanja proizvodnje agregata (motora, menjača…) i drugih pozicija, a uporedo s time i raspodela svetskih tržišta.

Fijat Krajler, zbog Krajslera, naravno, dobro se kotira na američkom tržištu, gde Pežo nikada nije uspeo da se probijem srazmerno veličini i značaju te kompanije.

Spajanjem sa Fijat Krajslerom, Pežo i Sitroen dobijaju priliku da se napokon etabliraju i na najprestižnijem i još uvek najznačajnijem svetskom automoboilskom tržištu.

Pežo-Sitroen, s druge strane, ima dobre pozicije na tržištima u Africi i Aziji, gde Fijat ima znatno slabiju prodaju.

Od početka funkcionisanja zajedničke kompanije FCA i PCA dosta očekuju i zaposleni u kragujevačkom Fijat Krajsleru, gde se nadaju  da će dogodine napokon da dobiju zvaničnu informaciju o planovima Stellantisa za Srbiju, a u okviru toga i informaciju o novom modelu čija bi proizvodnja u Kragujevcu trebalo da startuje do sredine 2022. godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari