Foto: Lj. Bukvić

Najavljene subvencije predstavljaju produžetak povlastica i privilegija koje taksi udruženja uživaju u odnosu na ostatak privrede Srbije, saopštio je Libek.

Prema njihovim rečima, svaka subvencija, pa i subvencije taksi prevoznicima, predstavlja privilegiju koja se daje jednoj interesnoj grupi, plaćenu parama ostalih građana Srbije.

Taksi prevoznici u Beogradu već uživaju nekoliko povlastica koje ne postoje u ostatku privrede. Pre svega, veštački visoku cenu koju određuje grad Beograd, ali i veštačko ograničenje konkurencije koje je uvedeno gradskim propisima. Na ovaj način, postojećim taksistima omogućena je sigurna zarada viša od tržišne. Istovremeno, građani se primoravaju da plaćaju veštački visoke cene prevoza, dok se onima koji bi želeli da građane prevoze za nižu cenu to zabranjuje, argumentovao je Libek u svom saopštenju.

Dodali su i da ove mere ne pogađaju samo građane koji usluge koriste, već i mnoge nezaposlene koji bi želeli da se bave prevozom građana i one koji bi ovom delatnošću želeli da zarade dodatni novac.

Umesto veštačkog privilegovanja interesne grupe taksi prevoznika, potrebno je u ovu oblast uvesti pravila koja važe za ostatak privrede: uvesti slobodno formiranje cena između građana i ponuđača, i ukinuti ograničenje broja licenci. Na ovaj način, cene će se formirati tržišno, a dodatno će ih spustiti konkurencija. Uvođenje konkurencije će dalje voditi poboljšanju usluge, s obzirom da je konkurencija stimulativna za inoviranje i diverzifikaciju cena i kvaliteta usluga, predlažu iz Libeka.

Libertarijanski klub – Libek u saopštenju je pozvao vladu Srbije da odustane od štetne politike subvencija, i da u taksi prevoz uvede slobodno formiranje cena i konkurenciju, koje će biti korisne za korisnike usluga i privredu Srbije, a vremenom i za same ponuđače usluga. Istovremeno, smatraju, ponuđače usluga u ovoj oblasti potrebno je rasteretiti nepotrebnih propisa i nameta kako bi svoje poslove mogli da razvijaju što efikasnije.

Povezani tekstovi