Ministarstvo: Svi podaci o projektima su dostupni 1Foto FoNet Slobodan Miljevic

Razumemo potrebu uređivačke politike Danasa da sa dužnom pažnjom, sumnjom i skepsom gleda u svaki potez Vlade Srbije i ovog ministarstva.

Razumemo i vašu praksu da u svakom ugovoru o infrastrukturnim projektima pokušavate grozničavo da pronađete nekakav kriminal i korupciju. Ali, ne razumemo da se časnim novinarskim poslom bavite tako što izvrćete i prikrivate činjenice. To ne priliči ni novinarima početnicima koji izveštavaju o pucanju vodovodne cevi u Ritopeku, a kamoli iskusnim urednicima i novinarima. Zato verujemo da ćete imati razumevanja što na ovaj tekst reagujemo u jednom drugačijem tonu, navodi se u demantiju koji je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture uputilo na juče objavljen tekst u Danasu “Izgradnja preplaćena kao kompenzacija firmi bliskoj Erdoganu”.

Dakle, da govorimo o činjenicama. U spornom tekstu i njegovoj opremi navodite da je Ministarstvo zaključilo ugovor sa turskom kompanijom „Tašjapi“ vredan 225 miliona evra za izgradnju 17 kilometara auto-puta, i iznosite stav da ovaj posao „shodno njegovoj dužini ne bi trebalo da košta više od 120 miliona evra”. Tako da zaista, čitajući vaš tekst, neko može da pomisli da u Vladi Srbije stvarno postoje neki ljudi koji su spremni da izgradnju jednog kilometra auto-puta u ravnoj Vojvodini plate više od 13 miliona evra! A prema vašoj računici, kilometar tog auto-puta ne bi smeo da košta više od sedam miliona.

Tada u tekstu počinje i filmski zaplet koji uvodi vaš anonimni sagovornik. On (ili ona) ne samo što se iščuđava nad ovakvom matematikom, već tačno zna da su cene izgradnje kilometra auto-puta „preuveličane kao kompenzacija turskoj firmi „Tašjapi“, inače bliskoj turskom predsedniku Erdoganu, s obzirom na to da je ona angažovana na izgradnji jeftinih stanova na jugu Srbije“. Doduše, ovaj anonimni sagovornik na kraju uvodi i podatak da će se na ovoj deonici auto-puta graditi i novi most… Čekajte, otkud sad most, kakav most, zapitaće se možda čitalac teksta.

Samo pažljivi i uporni čitalac naoružan velikim strpljenjem uspeće da dođe do kraja teksta u kome može da pronađe odgovore na pitanje koliko zapravo sve ovo košta. Reč je o činjenicama koje smo Danasu dostavili, kao što i uvek dostavljamo sve podatke koje od nas zatraže.

A činjenice govore da je vrednost komercijalnog ugovora sa kompanijom „Tašjapi“ ukupno 250 miliona evra, i to: 220 miliona evra za izgradnju deonice od Kuzmina do Sremske Rače u dužini od 17 km, od kojih je 100 miliona evra predviđeno za izgradnju novog mosta preko Save, a 120 miliona za izgradnju deonice auto-puta; pet miliona evra za projektno-tehničku dokumentaciju na ovom projektu; 25 miliona evra za projektno-tehničku dokumentaciju za Požega – Užice – Kotroman, drugi krak auto-puta prema Sarajevu. Znači, konkretno, 17 km auto-puta koštaće 120 miliona evra, što je, gle čuda, taman onoliko koliko i vi smatrate. Da ne pominjemo da su svi ovi podaci izneti još 19. decembra prošle godine na konferenciji za medije u Vladi Srbije.

Svesni smo činjenice da se u neka prošla vremena u javnosti nije mnogo govorilo o infrastrukturi i velikim projektima. Deonica od Uba do Lajkovca dobro pokazuje i zašto, jer da su se mediji time bavili sigurno izvođači ne bi uspeli da naprave auto-put od blata. Verujemo i da pojedini mediji i novinari još ne mogu da shvate da su svi podaci o projektima dostupni i da ovo ministarstvo nema šta da krije, kao što nismo nikad ni pokušali da sakrijemo, poput nekih, jedan novi most koji će biti izgrađen na deonici auto-puta od Kuzmina do Sremske Rače, navodi se u demantiju iz kabineta potpredsednice Vlade i ministarke građevinarstva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari