Pjetro Gorlije: Uskoro planovi za fabrike u Srbiji i Turskoj 1Foto: EPA-EFE/ALESSANDRO DI MARCO

Istovremeno, naš list doznaje da je na adrese određenog broja zaposlenih u kragujevačkom Fijat Krajsleru upravo stigao imejl Pjetra Gorlijea, izvršnog direktora  FCA za Evropu, kojim se potvrđuje naše prethodno saznanje, odnosno navodi da je FCA već obznanio šta će kompanija da proizvodi u Italiji i Poljskoj, te da će uskoro da saopšti šta će da se pravi u Srbiji (Kragujevcu) i Turskoj, gde  FCA, zajedno sa lokalnim Koč Holdingom, u gradu Bursa, ima zajedničku fabriku u kojoj se, pored ostalog, proizvodi Fijatov model „ Tipo“.

– Pandemija kovida 19 očito nije usporila integraciju Fijat – Krajslera i Pežo – Sitroen  grupacije, pa se preraspodela proizvodnog progarama i tržišta u okvir u te nove kompanije, koja će da bude četvtri najveći proizvođač automobila na svetu, privodi kraju. Otuda uskoro i može da se očekuje informacija o planovima te gr upacije u Srbiji, a pored  nje i Turskoj – kažu  izvori našeg lista.

Podsetimo da su pojedini inostrani i domaći mediji, među njima i naš list, početkom godine, pozivajući se na Pjetra Gorlijea, špekulisali da bi “Fijat 500L”, u Kragujevcu mogao da zameni novi Fijatov model “Đardinijera”, čija bi prodaja na svetskim tržištima trebalo da počne 2020. godine.

Svetskoj javnosti bi, prethodno, bio predstavljen na Salonu automobila u Ženevi.

“Fijat đardinijera” je, kako su navodili italijanski mediji, novi model koji bi trebalo bi da bude dug između 4,2 i 4,3 metra i da ima petora vrata.

“Đardinijera” bi, na taj način, pokrila dva segmenta “B”, u kojem je „Fijat“ nekad bio gotovo neprikosnoven, ali i “C”, u koji bi bila svrstana zahvaljujući dužini i prostranoj kabini. Pretpostavlja se da bi “ Đardinijera” mogao da bude produžena verzija “Fijata 500” .

Kako je  tražnja za takvim  modelom i(li) modelima uvek velika, očekuje da bi kapaciteti kragujevačke fabrike, koji u poslednje dve godine više stoje no što su upošljeni, sa “ Đardinijerom” bili značajno popunjeni.

Fijat Krajslerova fabrika u Kragujevcu, u čiju izgradnju i opremanje je investirano oko 1,5 milijardi evra,  može da proizvde nešto manje od 200.000 vozila godišnje , a projektovana je za proizvodnju do 300.000 automobila.

Pored „đardinijere“ u Kragujevcu bi, prema navodima italijanskih meduija s početka ove godine,  mogao da se proizvodi i terenac ( SUV, ili krosover)  “B” segmenta, uvećana „panda cross“.

Taj model bi trebalo bi da bude dug 4,1 metar, za razliku od „pande cross“, čija je dužina 3,7 metara.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.