Foto: Fonet/MGSI

Za tu deonicu koju treba više od 1,5 milijardi evra.

Ono na šta danas stavljam potpis je nastavak saradnje za najtežu deonicu Koridora 11, od Požege, dugu 107 kilometara, rekla je Mihajlović na potpisivanju u Vladi Srbije.

Ona je novinarima rekla da dokument predviđa prvo izradu projektno – tehničke dokumentacije za tu deonicu autoputa E-763, koja košta oko 50 miliona evra najmanje.

Ona nije jeftina, budući da je procena investicije za izgradnju deonice više od 1,5 milijardi evra, rekla je Mihajlović i izrazila očekivanje da će ogranak CCCC za Srbiju China Road and Bridge Corporation (CRBC) ponuditi različite načine za njeno finansiranje.

Prema njenim rečima, prethodno je neophodno da se uradi autoput od Preljine do Požege, čija izgradnja bi trebalo da počne za godinu dana.

Za tu deonicu je potpisan komercijalni ugovor prošle godine u Budimpešti na Samitu 16+1 i odobren je kredit od 523 miliona dolara, očekuje se da potvrdi Skupština Srbije, a to znači da kad počne građevinska sezona sledeće godine, gradnja mora početi i trajaće dve godine, rekla je Mihajlović.

Izvršni predsednik CCCC Internešnl Du Fej rekao je da će se ta kompanija potruditi da u što kraćem roku završi projektnu dokumentaciju i obezbedi finansiranje za Koridor veoma značajan za Srbiju.

On je napomenuo da će, kad se u Crnoj Gori završi deonica od 40 kilometara Bar – Boljare, koju gradi CCCC i trebalo bi da je završi krajem sledeće godine, iz Srbije će se mnogo brže stizati do mora.

Kineski ambasador Srbiji Li Mančang rekao je da Kina u Srbiji ima najviše projekata u okviru inicijative „16+ jedan“ i to najviše u građevinarstvu.

Polovinu projekata koje imamo u Srbiji radimo sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, istakao je Mančang i napomenuo da je CRBC sposobna kvalitetna velika svetska kompanija.

Uveren sam da će oni na vreme i kvalitetno realizovati i ovaj posao, dodao je.

Na pitanje novinara da li su kineske firme zainteresovane i za gradnju aerodroma Ponikve, Li Mančang je rekao da je kineska kompanija Šandon uspostavila kontakte sa lokalnom vlastima u Užicu i da se nada saradnji i na tom poslu.

Mihajlović je dodala da je za to potrebno najmanje 50 miliona evra i da ona podržava svaku ideju za razvoj malih aerodroma u Srbiji, koji mogu da rade i doprinose privredi.