Bahatost "divljaka" 1

Bračni par iz Nemačke nova je žrtva takozvanih „divljih“ taksista. Vožnju od Aerodroma „Nikola Tesla“ do Novog Beograda „divljak“ je svojim putnicima naplatio čak 8.633 dinara iako ta relacija ne košta više od 1.800 dinara.

Zbog tog nedela za svaku osudu Beograd je opet na lošem glasu među stranim turistima. Postavlja se logično pitanje, kada će se stati na put „divljim“ taksistima i ko je kadar da obavi taj posao? Odgovor je veoma jednostavan. Država i grad su jedini koji to mogu i moraju da urade. Takođe, na vlastima leži odgovornost za sve počinjene krađe „divljih taksista“. Vlast je ta koja je bila dužna da na efikasan način spreči bahatost „divljih“ taksista, a dosad to nije učinjeno.

Postavlja se pitanje, kako „divlji“ taksisti uopšte nesmetano „operišu“ na surčinskom aerodoromu? Njihova vozila nisu nevidljiva, potrebno je da određeno vreme budu parkirana u okolini aerodroma što znači da nikakav problem nije uočiti ih. Aerodrom poseduje sopstveno obezbeđenje, njime redovno patrolira policija kao i komunalna policija. Kako je moguće da pored te tri službe i legalnih taksista koji redovno upozoravaju na nelojalnu konkurenciju „divljaci“ uopšte dobiju šansu da realizuju neku vožnju sa aerodroma i papreno naplate svoju „uslugu“? Očigledno je da se borba protiv nelegalnih taksista ne sprovodi na adekvatan i učinkovit način.

Takođe, konkretan slučaj najjasnije pokazuje da je glavni organ u borbi protiv nelegalnih taksista, a to je komunalna policija, potpuno neefikasan i nesposoban da se izbori sa tim problemom. Jednostavno, komunalnoj policiji je daleko lakše da se „hvata u koštac“ sa bakama koje prodaju cveće bez dozvole i i hapsi putnike bez karata u gradskom prevozu nego da se obračuna sa kavgadžijski rasploženim „divljim“ taksistima.

Naravno, daleko od toga da se komunalna policija ne bavi tom problematikom i da akcija protiv „divljaka“ nije bilo, ali one su daleko ređe nego kada je reč o preduzimanju mera protiv nelegalnih trgovaca i švercera u gradskom prevozu. Umesto da se bavi kažnjavanjem izgrednika koji pljačkaju ili ugrožavaju javni red i mir, vodeći se linijom manjeg otpora, komunalni policajci „žmure“ na takve slučajeve. Jednostavno daleko se teže da suprotstaviti takvim delikventima nego građanima čije prestupe komunalci ne prezaju da sankcionišu. Takva je situacija sada, a takva će biti i kada se njihov broj poveća. a oni dobiju naziv komunalna milicija sa ingerencijama da službeno deluju i u civilu.

S obzirom da je sistemski komunalna policija zamišljena kao servis za pomoć krupnom kapitalu kroz elminisanje sive ekonomije i švercovanja u prevozu, a ne kao formacija kojoj je osnovni cilj obračun sa izgrednicima ne postoji jaka inicijativa iz vrha te službe da se ona ozbiljno pozabavi navedenom problematikom. Da postoji ne bi viđali „divlje“ taksiste kako bezbrižno stoje ispred svojih automobila u centralnim gradskim ulicama čekajući strane turiste. Stoga je policija ta insitutucija kojoj treba dati ovlašćenja da stane na put „divljim“ taksistima, a komunalnu policiju kao neproduktivnu i nepotrebnu službu koja građanima stvara samo trošak odmah treba ukinuti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari