Problem je što su kašnjenja i gužve nastupili u ledenim danima, kada je temperatura u minisu a sneg je svakodnevna pojava. Dok nadležni za takvu situaciju krive „smanjenu protočnost saobraćaja“ pojedini sindikati poput „Sloge“ i SOS-a tvrde da manji broj vozila na ulice izlazi zbog nedostatka vozača, nedovoljnog broja vozila i njihovih čestih kvarova.

Veliki problem predstavlja i činjenica da gradske vlasti nedovoljno finansijski pomažu rad GSP „Beograd“ što tom preduzeću onemogućava normalno funkcionisanje. Zbog loših uslova rada (od njih se kako tvrde sindikalci očekuje da voze šest dana u sedmici, često ne mogu da koriste pauzu od pet minuta na terminusima, ne poštuje se vreme nedeljnog odmora) mnogi vozači napuštaju preduzeće i odlaze na rad u inostranstvo.

GSP pak nema dovoljno novca kako bi ih zadržao i pored toga zaposlio nove vozače i mehaničare koji su neophodni. Zbog besparice se ne nabavljaju nova vozila a ona koja su u opticaju često se kvare (vode se na brojnom stanju kao da su operativna, upućuju se u saobraćaj ali se brzo kvare tako da faktički ne učestvuju u prevozu putnika). Jedan od osnovnih razloga zbog koga GSP „Beograd“ nema dovoljno novca je činjenica da profit od prodaje karata deli sa firmom Apeks koja je implementirala Bus plus sistem. Iako ne učestvuje u prevozu Beograđana Apeks uzima deo zarade koju ostvaruje GSP a pri tome ne radi ništa sem što je uveo Bus plus sistem i kontroliše da li putnici plaćaju karte kako bi sebi obezbedio profit. Dakle, ukidanje Bus plusa je jedino ispravno i pravedno rešenje.

GSP bi onda posedovao više sredstava za svoj rad a gradske vlasti bi veoma jednostavno mogle da obezbede i besplatan prevoz za putnike na taj način što bi javni prevoz finansirale iz poreza koje bi plaćale firme ekstra profiteri u Beogradu. Postoji dosta gradova u svetu u kojima je prevoz besplatan i nema razloga da se taj princip ne primeni i u glavnom gradu Srbije.

Indikativno je da su se gužve, kašnjenja i nedovoljan broj vozila u gradskom saobraćaju podudarile sa tenderom koji je Sekretarijat za javni prevoz raspisao kako bi se povećao broj linija koje se ustupaju privatnim prevoznicima. To je naravno protiv interesa Beograđana jer umesto da se novac zarađen od prodaje karata i reklamnog prostora sliva u budžet i ta sredstva koriste za unapređenje života grada ona umesto toga odlaze u privatne džepove.

Da gradska uprava favorizuje privatnike u odnosu na GSP pokazuje podatak da će ove godine prvima biti dodeljeno 15 milijardi dinara subvencija, naspram 9,5 milijardi GSP-u. Lako je zaključiti da je aktuelna gradska vlast servis interesa privatnog kapitala a ne građana o kojima bi isključivo trebalo da vodi brigu.