Rizična novotarija

Ostavite komentar


  1. Radnička klasa i srednji sloj su definisani prema tome da li je plata veca ili manja od 35.000. Znaci radnik sa primanjima 36.000 nije vise radnik, ne kontam!? dalje nisam citao…

  2. Neverovatno iritantan i zatupljen tekst. Poziva na dodatnu regulativu, na dodatnu kontrolu, dodatne troskove, dodatnu neslobodu, dodatnu „zastitu“ nas samih od sebe drzavnom represijom. Odvratan tekst.

    1. Očigledno da neko nije razumeo tekst. Poenta je da je trotoar rezervisan za pešake, sećam se da su davno Titovi milicajci vadili ventile sa točkova biciklista koji su vozili po trotoaru. Vožnja elektro trotineta brzinom većom od brzine pešaka bila bi opasna po istog. Po trotoaru šetaju i deca i stari i bolesni. Postoje staze za bicikliste vozite se po njima. Ako ih nema, onda po kolovozu. Saobraćajna pravila važe i za elektro trotinete jednako kao i za ostale učesnike u saobraćaju.

    2. Nikako! Bez uvrede, ali ako je nešto zatupljeno onda je to Vaš stav.
      Novinar odlično prepoznaje novinu u našem životu i potencijalnu i blisku opasnost, ako se ne reguliše zakonom i propisima. Novi ,,učesnik u saobraćaju,, zahteva i nove propise, što znači njihova prava i obaveze.
      Inače, kao i kod svih novotarija cena je za sada tolika, ali kada ,,braća Kinezi,, krenu sa milionskim serijama imasovnijom proizvodnjom i kada se cena prepolovi, biće mnogo više takvih vozila na ulicama … i onda …
      E upravo zbog toga autor ukazuje na moguće posledice, a prava i pravna država sve to prepoznaje i adekvatno reaguje.

      1. Bane, ja bi vama predložio da razmislite i o uvođenju dozvola za kretanje pešaka, i to posebno niz stepenice, gde niko ne bi smeo da se njima kreće bez kacige, položenog vozačkog ispita i osiguranja. I to treba podeliti dozvole pešaka na one za ravno, za stepenice, kose terene, planinarenje, kao i specijalnu kategoriju kretanja putem van grada….. I za sve uvesti žestoku taksu….. Zaboga, pa koliko strada pešaka u saobraćaju???
        Selo gori a baba se češlja 🙂

  3. Pre svega potrebno je posedovati „saobraćajnu kulturu“, pa da pešaci koriste staze za pešake, biciklisti staze za bicikle, a ne suprotno, što je veoma čest slučaj, skoro pravilo. Da ne navodim primere svakakvog ponašanja svih učesnika u saobraćaju. U evropskim zemljama (video lično) upotreba elektro-trotineta je ograničena punoletstvom. Firme koje se bave prevozom putnika se bave iznajmljivanjem e-trotineta i ima ih na svakom koraku. Ni jedan incident, a voze se i kolovozom i trotoarom i biciklističkim stazama, ali na način prilagodjen uslovima. Ipak se ovde radi, pre svega, o trotinetu koji, pored „nožnog“ ima i dodatni pogon koji je ograničen snagom motora i kapacitetom baterije, vremenskim uslovima, kao i nagibom terena. Uzevši sve u obzir ne može se baš reći da je e-trotinet „opasniji“ od, recimo, rolera (ima ih i sa elektro pogonom) ili skejta ili bicikla. Što se tiče naknade eventualne štete koja bi bila prouzrokovana tokom upotrebe e-trotineta (pa makar on pao sa nečije terase) postoje opšta pravila o naknadi štete tako da je i taj „prostor“ popunjen. Ovim tekstom sam samo hteo da dodam neke činjenice u opštoj, po meni, nepotrebnoj raspravi.

  4. E-trotinet je bio „novotarija“ pre nekoliko godina. Sada više nije. Pre njega postojali su i bicikli sa dodatnim pogonom i niko nije postavio pitanje njihovog „statusa“. E-trotinet je pre svega trotinet, koji pored „nožnog“ ima i dodatni pogon koji je uslovljen snagom motora, kapacitetom baterije, vremenskim uslovima i nagibom terena. Dodatni pogon može biti već ugradjen u trotinet, a može se, kao i na biciklu, dodatno ugraditi. A to nije zabranjeno. Ne vidim posebnu ili veću opasnost pri upotrebi e-trotineta od, recimo upotrebe bicikla, rolera (pa i njih ima sa elektro pogonom) ili skejta. Stvar je samo u poštovanju „saobraćajne kulture“! Dakle, pešacima pešačke, a biciklistima biciklističke staze, a ne suprotno što je sve češći slučaj, skoro pravilo. O drugim saobraćajnim egzibicijama da ne govorim, imate ih na svakom koraku pa se ne čuje nikakva povika kao oko e-trotineta. U evropskim zemljama (video lično u četiri zemlje EU, gde se, ako se ne varam, poštuju propisi) upotreba e-trotineta uslovljena je punoletstvom i, naravno poštovanjem saobraćajne signalizacije i datih uslova. Firme koje se bave prevozom putnika, ujedno se bave i iznajmljivanjem e-trotineta. Svuda i na svakom koraku možete zateći e-trotinet koji je ostavio prethodni korisnik nakon isteka vremenskog roka korišćenja i tu čeka sledećeg korisnika. Što se tiče naknade štete koja bi eventulano nastala kao posledica upotrebe e-trotineta (pa makar on pao sa nečije terase) i taj „prostor“ je pokriven postojećim propisima koji regulišu naknadu štete. Sve u svemu, ne vidim poseban razlog za „podizanje prašine“ oko e-trotineta.

    1. Djordje, izvini ali nisi u pravu sto se tice regulative u EU. Zivim u Nemackoj i ovde su e-trotineti dosli bukvalno pre par meseci, najpre u Berlinu a zatim u svim vecim gradovima. Pre toga se cekalo na usvajanje regulative koja je definisala prava i obaveze vozaca e-trotineta. Konkretno, gde oni smeju da voze, sta se desava ako se desi nesreca na putu itd. Tako je npr. zakonodavac definisao da svaki korisnik e-trotineta mora da ima zakljuceno tzv. privatno osiguranje od odgovornosti (slicno kao sto vozaci auta moraju da imaju). Startup kompanije koje nude e-trotinete po sharing modelu imaju zakljuceno ovo osiguranje automatski, tako da korisnik kroz aplikaciju placa deo za osiguranje koji je ukljucen u cenu. Ali ko vozi svoj e-trotinet mora da zakljuci ovo dodatno osiguranje.
      Jer pri brzini od 20 kmh se desavaju sudari sa pesacima, biciklistima, nastaju povrede i sredjena zemlja zeli da zastiti i vozace i ostale ucesnike u saobracaju od nezeljenih posledica.
      To sto u Srbiji nismo navikli da se bilo sta zakonski uredjuje, a i kad se uredi cesto bude macku o rep, to je vec druga prica. U Srbiji ne postoji ni infrastruktura (biciklisticke staze) da bi ovako nesto regulisao, sto dodatno komplikuje stvari.

  5. Ne razumem toliku zabrinutost za trotinete. Čemu tolika panika i fama?
    Trotinet je nešto poput bicikle, ni više ni manje opasan. O biciklama niko ne vodi diskusije, a trotineti smetaju. Pa zašto?
    Ako se bicikle voze preko 100 godina, bez nekih posebnih zakonskih odredbi i registarcija, zašto uništiti u startu dobru ideju koju pruža trotinet. Treba definisati da je trotinet prevoz koji se kreće brzinama do 25 (30) km/h i tačka. Nemojmo o svemu praviti famu, i da mi nateramo državu da jedini u Evropi uvodi neke dozvole i registracije za troptinet, što ne bi bilo prvi put u ovoj košari od države

  6. Po važećem zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima:
    34) moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon,
    Za trotinet po trenutno važećem zakonu važe ista pravila kao za mopede

  7. Tekst je kao iz rezimskih medija koji traze nacin da uzmu jos para od gradjana Srbije pa su el. trotineti savrseni za tako nesto. Znaci dodatno kaznjavanje, registracija, polaganje izpita, zastitna oprema, obavezna kutija prve pomoci sa vazecom markicom, registracija, taksa ako ide brze od 10km/sat i slicno…

  8. Kao da nam jedan Prof. Vujanic nije dovoljan, nego se evo nakotilo jos dusebriznika koji bi dragom Aleku da namaknu jos neku paricu u hronicno prazne dzepove, jer sve to narucuje lopovska firma uhlebljenih botova, Agencija za bezbed. saobracaja. Otkud od jednom el. trotinet postade najveca opasnost po sve napredniju i uredjeniju drzavu. Zaboravismo na neuredjene pruzne prelaze gde ljudi svako malo ginu, na haos u saobracaju i divljanje sve veceg broja vozaca sa nevidljivim prisustvom nezainteresovane policije, na nepostojanje precistaca otpadnih voda koje idu u evropske reke, na skoro nemogucu misiju dolaska do lekara u drzavnim bolnicama, na potpuno urusen gradski prevoz, na trovanje nasih dusa rialiti programima i vestima o genijalnom vodi…Ja sam u zadnjih pet dana video dva el. trotineta, a zivim u N. Bgd gde takodje ima nekog naroda. Iz iskustva znam da ce uskoro kroz ZOBS biti nametnut neki harac ljudima koji pokusavaju da ubrzaju svoje zivote u ovoj zabokrecini.

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

Naslovna strana za 4, 5. i 6. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Cetković - E-play

Dnevnu novinu Danas jako cenim i poštujem pre svega zato što je jedna od retkih koja ima rubrku o kulturi i sceni.