Stop za Bus plus

Ostavite komentar


  1. Veoma iscrpna strucna analiza. Jedino resenje je solidarnost bogatih sa siromasnim. Do pobede!

    1. Солидарност уз претњу оружаном силом?!

    2. Niti je analiza iscrpna niti Vlaovic strucan..u ovome nema nikakve strucne analize. On nagadja

  2. Zasto autor ne pominje pitanje odgovornosti za ugovor koji upravo istice?
    NEKO MORA U ZATVOR za tu pljacku grada i gradjana!!!

  3. Ne postoji ni jedan grad na svetu u kom je besplatan javni prevoz. Štaviše, to nije postojalo ni u socijalistickim državama u kojima su vlast držali komunisti.

    1. Ni beogradski ne bi bio besplatan, samo bi se drugačije finansirao. A i ovako veliki deo troškova gradskog prevoznika se finansira iz gradskog budžeta.

    2. Nema besplatnog ručka, jasno.
      Samo što u ovom slučaju građani ne bi plaćali kad uđu u prevoz, nego bi se prevoz finansirao iz budžeta, novcem građana, dakle posredno. To je moguće, i najbolje, kao što predlaže i kolumnista. I ne bi bilo švercovanja, kontrole itd. Novac za GSP bi se dobijao iz drugih izvora a ne naplate karata (a to i nije neki novac)

    3. Nije istina da ne postoji niti jedan grad u svetu u kojem je javni pevoz besplatan, ali je istina da u 99% gradova se javni pevoz plaća. Imajući u vidu da je pređeni kilometar (to je jedinica za obračun transportnog rada) koji se plaća GSP značajno viši od kilometra koji se plaća privatnim prevoznicima, kao i da je procenat realizacije GSP Beograd oko 92-93% naspram 98-99% kod privatnika, kao i da jedino GSP Beogradu grad kupuje vozila, dolazimo do toga da ako je neko gladan revolucionih rezova, da bi onda trebao da predlaže totalno ukidanje GSP-a i prebacivanje svog saobraćaja na privatnike, a ne obratno… Naravno, to bi bilo isto laičko gledanje na problem javnog prevoza, jer postoje primeri iz svetske prakse kod kojih se rešenje optimizacije cene koštanja javnog prevoza preko prepuštanja rada privatnicima nisu dugoročno dobro pokazali, tako da je logično i da u ovoj našoj visoko korumpiranoj zemlji, takvo rešenje ne bi donelo neki poseban benefit.
      Po mom skromnom mišljenju, veliku korist svima bi donelo insistiranje na objavljivanju ugovora koji grad (tačnije SJP) ima sa svim autoprevoznicima (a ima ih dosta), kao i insistiranje na procentima realizacije svakog od prevoznika. Ti podaci bi trebali da budu javno dostupni, ali ih grad krije jer ne želi da pokaže stepen ne rada u GSP-u, a postoji is nekoliko veoma spornih ugovora sa privatnim autprevoznicima u prigradu. Ali to je već za novinara istraživača, a ne za novinara koji misli da ako misli, a i zna 🙂

  4. Bas me zanima kako bi ti „Perice“ da se vozis dzabe,napravis software za jednomesecnu plath I zivis od patriotism.❣️

  5. Pazasto ne kazete ko je pravio takav ugovor ? Taj, a zna se ko je „taj“ sigurno i ima deo od tog kolaca, ali njega necete da spominjete. A da je to neko iz sadasnje vladajuce stranke, vec bi „visio na Terazijama“. Providni ste redakcio.

    1. Taj dogovoreni deo i dalje funkcioniše. Zato se ugovor sa APEKSOM i neće raskidati. Sa preuzimanje vlasti preuzeti su i svi „dogovori“.

    2. Ako si zaboravio…
      Vesić je bio u vlasti kada je pravljen i potpisivan ugovor.
      By the way ugovor je istekao u avgustu pa je (zbog korone) aneksiran do decembra.

    3. Bezimeni botu smiri strasti i ne napadaj redakci“j“u bez argumenata i idi do Vesica po objašnjenje, ustvari nemoj već znaš da će 30 puta da kaže Djilas

  6. Izgleda da je za naplatu karata ipak bio funkcionalniji hardware, popularni kondori i super Ridže? Verovali ili ne – korupcija je moguća i u socijalizmu i u kapitalizmu. Demokratija može da omogući institucionalnu kontrolu ali je potrebno i postojanje opozicije. Ukoliko opozicija samo čeka da preuzme korupciju u svoje ruke dolazi do toga da tzv građani i građanke odustaju od političkog života i emigriraju ili se uhvate u korupcijsko kolce pa kom kol’ko. Grad može i da nema svoje preduzeće, može da raspiše tender za tu delatnost ali bez kontrole medija, opozicije, institucija sudske grane vlasti… Sve opšta mesta.

  7. I ovo novinar analitičar? „Potrebna sredstva, kojima bi se putnicima omogućio besplatan prevoz, sticala bi se naplaćivanjem taksi privatnim firmama, ekstra profiterima sa teritorije Grada“
    Pa evo, neka on upre prstom ko su ti i neka on recimo skuplja harač.
    A pa ne, on je „novinar“, glas javnosti. Ustvari, opasna neznalica koje trabunja gluposti s bezbedne udaljenosti…

  8. „Čelnicima grada“ je cilj da što više oderu kože sa leđa stanovnika Beograda i istovremeno od njega naprave jedan od najružnijih glavnih gradova.

  9. To što svi koristimo javni prevoz, ne znači nužno da se svi u javni prevoz putnika i razumemo. Tako pisac ovih redova, prvo bi trebao da razume ili barem da pita nekog ko se razume u javni prevoz, pa da onda piše o tome i da donosi neke preloge/zaključke.
    Inače, BusPlus je sistem koji je omogučio Gradu da vrši kontrolu rada autoprevoznika, kao i efikasnije prikupljanje novca od strane korisnika/putnika. Pre uvođenja sistema, GSP je sam evidentirao realizaciju reda vožnje, kako svog tako i drugih. Pogađate, GSP je u to vreme imao izrazito veliki procenat realizacije 🙂 Takođe, GSP je štampao markice (nadam se da se svi sećamo crnog tržišta markica na Zelenom vencu) i za to posebno naplaćivao gradu uslugu, odnosno pored naplate saobraćajnog rada, naplaćivao je i prikupljanje novca, stim da je novac uplaćivan gradu 2 do 3 meseca o trenutka prikupljanja novca. I tada i sada GSP Beograd je naplaćivao svoje usluge po pređenom kilometru (da budemo precizniji, pre BusPlusa je jedinica bila mestokilometar).
    Danas, javni prevoz putnika obavlja GSP Beograd (oko 1100 autobusa, tramvaja i trolejbusa), grupacija Arriva (oko 550 autobusa), grupacija Avala (oko 70 autobusa), Lasta, Strela, Lastra (oko 300 autobusa). Znači šareno društvo sa još šarenijim ugovorima, ali od svih njih GSP Beograd ima navišu cenu po pređenom kilometru + od grada dobija vozila. Da ne bi bilo zabune, kad kažem najvišu, poredim cene po km istog tipa vozila.
    Jedno GSP ima dozvolu da koristi vozila starija od 10 godina i bez klime. Jedino GSP ima realizaciju 92-93%, dok se ostali uglavnom drže na 98-99%
    I sada bi vi da vratite da GSP kontroliše svoj rad i rad ostalih autoprevoznika?! Predpostavljam da bi ste i da vratite crno tržiše markica?!
    Za kraj iako ne najmanje bitno: sistem kao BusPlus mora da postoji, jer on ŠTEDI novac i omogućava transparetnu kontrolu rada autoprevoznika. Da li će ga raditi Apex ili neka druga firma, to nije bitno. Bitno je da se otklone problemi koji su postojali, a za koje dobro znaju svi iz SJP i SF, odnosno ljudi koji se bave javnim prevozom. I naravno bitno je da napokon većina počne da plaća karte, jer samo održiv javni prevoz može da bude i kvalitetan.

  10. Zadnjih meseci radim blisko sa Sekretarijatom za Javni prevoz i, preko njih, sa firmom KentKart (bivši Apex) i mogu reći da ovaj članak previše simplifikuje poslovanje te kompanije i izostavlja neke bitne stvari koje bi stavile do znanja da nije sve samo profit za njih. Možda bi trebalo da odete do njih u Makenzijevu i čujete njihovu stranu priče, ili je pak lakše satanizovati one koji su uspostavili taj strašni BusPlus.
    Imam vere da ćete uraditi novinarski odgovornu stvar. POzz

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

Naslovna strana za 4, 5. i 6. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Šelić Marčelo, pisac i muzičar

Čitam Danas zato što nisam od juče, a i vrlo sam zainteresovan za sutra.