Publika 1

U ovim koronarnim vremenima postalo je već opšte mesto jadikovanje na temu kako sport nije isto bez publike, kako je ona deo njegove suštine, te da ni njegovo finansijsko veličanstvo TV prenos ne može nadomestiti tu magičnu interakciju između onih na terenu, i onih na tribinama.

Naravno, tu se misli i na sasvim opipljivi argument, prodaja ulaznica u vrhunskom profesionalnom sportu čini bitni deo budžeta.

Kako sada stvari stoje, a pesimistična predviđanja su i brojnija i verovatnija od onih optimističnih, publike na sportskim borilištima neće biti još najmanje par meseci na otvorenom, a najverovatnije najmanje do kraja godine u zatvorenom prostoru.

Baš ta neizvesnost pravi i jedan „propratni“ problem, niko još ne može ni da razmišlja o početku prodaje sezonskih ulaznica, niti može ikako da projektuje prihode po tom osnovu. Tačnije, može samo da očekuje nulu, pa da svaka kinta bude čista fajda.

U Srbiji, kad je fudbal u pitanju, prihod od prodaje ulaznica čak ni kod onih najvećih i najposećenijih klubova nije značajna stavka.

Od onih koji dolaze na stadione većina kupuje sezonske ulaznice po „super damping“ cenama, tu su i razne pogodnosti sa članarinama i slično, sve u svemu, publike je malo, neki i ne plaćaju ulaz, a i oni što plaćaju vrlo malo doprinose budžetu.

Izuzetak su veće evropske utakmice kad su i cene realnije, i interesovanje veće.

Kad je reč o košarci, a ona je uz fudbal jedini sport za koji se može reći da na publiku kao neki faktor uopšte računa, tu je stvar još komplikovanija. Na prihode od ulaznica kao bitan izvor prihoda mogu da računaju samo Crvena zvezda i Partizan, godišnji paketi dobijaju na ceni zbog učešća na evropskoj sceni.

Procentualno gledano, i jedni, i drugi od karata zarađuju veće parče u budžetu od svojih fudbalskih pandana, i činjenica da niko ni približno ne zna da li će naredne sezone uopšte biti publike na košarkaškim utakmicama, trebalo bi da bude i te kakva kočnica u rashodima klubova.

I signal upozorenja da bi rasipništvo moglo da ostavi dugoročnije posledice. Jer košarka je potrošački sport, osim NBA, na svetu nema vrhunskog, profitabilnog kluba.

Klubovi ipak ne miruju na tržištu, prednjači Crvena zvezda, i čini se da će državna pomoć u sezoni koja sledi morati da bude i podebljana u odnosu na ranije. Za tih četiri, pet ili čak sedam hiljada pretplatnih karata koje su beogradski rivali prijavljivali poslednjih godina.

I to u sezoni koja ne samo da može da protekne bez publike, nego može i da se kao prethodna i ne završi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari