jutjubFoto: EPA-EFE/SASCHA STEINBACH

Sajt Billboard uradio je analizu koliko novca umetnicima može doneti milijarda pregleda na Jutjubu.

Pre tačno jednu deceniju, 21. decembra 2012, Psy-ev „Gangnam Stile” je ušao u istoriju kao prvi muzički video koji je dostigao milijardu pregleda na Jutjubu.

Kao rezultat toga, nastao je „YouTube’s Billion Views Club“, kao način da se proslave zvanični video snimci koji su dostigli vrhunac viralnosti, klub je sada dom za preko 300 muzičkih spotova, uključujući mnoge od najpoznatijih hitova iz poslednjih 10 godina — od Adelinog „Hello“ do „Despacito“ Luisa Fonsija.

Ali koliko su umetnici plaćeni da pređu prag od milijardu pregleda za muzički video na Jutjubu?

Autorski honorari zavise od nekoliko faktora. Pripadnost muzičkoj kući, lokacija i vrsta prikaza značajno utiču na ove stope. Na primer, umetnici koji su potpisali ugovor sa velikim izdavačkim kućama, koje predstavljaju ogromnu većinu članova „Billion Vievs Cluba“, zarađuju više cene na platformi od onih koji nisu potpisani ili su povezani sa nekim manjim izdavačem.

Ali lokacija je možda najveći odlučujući faktor od svih.

U Sjedinjenim Državama, stope su generalno veće nego u drugim zemljama. Dakle, dok bi zvanični Jutjub muzički video za izvođača velike izdavačke kuće mogao da generiše kombinovani prosek od 0,0038 dolara po strimu u Sjedinjenim Državama, globalno – kako Jutjub broji njegove preglede, Billboard procenjuje tu stopu na 0,0026 dolara po strimu.

Jutjub „Premium“ video strimovi (pregledi klijenata koji su se pretplatili na Jutjubov nivo za gledanje video snimaka bez oglasa) su takođe skuplji od korisnika na nivou podržanom oglasima, kako u Sjedinjenim Državama tako i širom sveta.

Shodno tome, za izvođače velikih izdavačkih kuća, jedna milijarda video pregleda na zvaničnom muzičkom spotu bi generisala oko 2,6 miliona dolara na globalnom nivou. To je, naravno, pre nego što izdavačka kuća uzme svoj deo honorara, koji uveliko varira u zavisnosti od individualnog dogovora svakog izvođača, i pre nego što umetnik uzme u obzir šta, ako ništa drugo, duguju svojim istaknutim umetnicima ili producentima na numeri.

Dakle, za pesmu velike izdavačke kuće na Jutjubu, koja generiše milijardu pregleda na svim video snimcima koji je koriste, izdavačka kuća i izvođač bi generisali blizu 2,1 milion dolara.

Od više od 300 muzičkih spotova na Jutjubu koji su dostigli milijardu pregleda, najbrži je dostigao standard „Hello“ od Adel, kojoj je trebalo samo 88 dana od objavljivanja da prikupi takvu gledanost.

Sledi izjednačenje između „Shape of You“ Eda Širana i „Despacita“, za koje je oba to trajalo 97 dana.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari