Mikstejp za postkarantin: Plejlistu pravi pijanistkinja Neda Hofman Sretenović 1Sa koncerta u Litvaniji Foto: Iz privatne arhive

Odnos prema klasičnoj muzici u našoj zemlji generalno je na vrlo lošem nivou.

Ne postoji nikakva sistemska podrška kvalitetnom kulturnom sadržaju. Kada nemate ponudu, nemate ni potražnju i obrnuto. Sigurna sam da bi se mnogi mladi ljudi zainteresovali za visoku kulturu kada bi imali prilike da dođu u dodir sa njom – kaže za Danas pijanistkinja Neda Hofman Sretenović, koja je početkom nedelje održala koncertnu promociju CD izdanja „Aritmija“ u Galeriji Artget Kulturnog centra Beograda.

Prema njenim rečima, promocija je protekla u vedroj i optimističnoj atmosferi.

Dodaje da je stekla utisak da se publika uželela nastupa podjednako kao i izvođači. Sala je bila popunjena do maksimuma koji epidemiološki uslovi dozvoljavaju.

Neda pravi plejlistu za ovonedeljni Mikstejp.

Kompakt disk „Aritmija“ sastoji se od sedam kompozicija savremenih srpskih autora za solo klavir, a četiri od njih su porudžbine – napisane su specijalno za potrebe ovog projekta i svoju premijeru doživele su upravo na koncertnoj promociji.

Karijera Nede Hofman Sretenović usmerena je prvenstveno na savremenu muziku, iako se aktivno bavi i izvođenjem dela klasične literature.

U poslednjih dvadeset godina redovno nastupa na domaćem eminentnom festivalu moderne muzike – Međunarodnoj tribini kompozitora, izvodeći solo i kamerna dela domaćih i stranih autora.

Najuže polje delovanja joj je elektroakustička muzika.

Autor je knjige „Izvođenje elektroakustičke muzike“ koje je izdao Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu.

Osnivač je i umetnički direktor Ansambla za novu muziku Gradilište.

Gradilište je dobitnik nagrade časopisa Muzika klasika, kao i nagrade „Aleksandar Pavlović“, koju dodeljuje Udruženje kompozitora Srbije za promociju srpske muzike.

Zaposlena je na FMU kao viši umetnički saradnik, gde je takođe pokrenula izborni predmet Poznavanje kamerne literature za akustične instrumente i elektroniku.

Sretenović je nastupala na preko 30 koncerata u zemlji i inostranstvu.

Prema njenim rečima, savremena srpska muzika zastupljena je u našem društvu više nego pre dvadeset godina, što je rezultat sve većeg interesovanja izvođača za svoje savremenike.

– Produkcija dela povećana je upravo zbog podsticaja koji dolazi od izvođača. Sve ovo ne bi bilo moguće da ne postoji podrška Sokoja, odnosno njihovog Fonda za kulturna davanja. Međutim, sistemska podrška države kulturi, muzici, a pogotovo savremenoj muzici gotovo da ne postoji i to je nešto što ni u jednoj prilici ne propuštam da izjavim – ističe ona i dodaje da smo kao društvo došli do faze kada su sve ljudske, moralne, pa samim tim i kulturne vrednosti okrenute naopačke.

– Na nama, umetnicima, je da se protiv tog stanja borimo svim mogućim sredstvima – konstatuje Sretenović.

Njen planu je snimanje novog CD-a sa savremenim srpskim delima za klavir i elektroniku. Takođe je očekuju neki zanimljivi kamerni nastupi sa Ansamblom Gradilište, koji će se održati prvom prilikom kada za njih budu obezbeđeni odgovarajući epidemiološki uslovi.

– Od izbijanja korona virusa mi je otkazano nekoliko nastupa. Druge kolege su u istoj situaciji, svi smo izloženi neizvesnosti i brizi. Zato sam nedavno održanu koncertnu promociju doživela kao jednu malu, ličnu pobedu nad pandemijom – ukazuje Sretenović ali i dodaje da, s druge strane, ima više vremena da se bavi sobom i proučava nova dela kojima do sada nije imala vremena da se posveti.

Upitana da prokomentariše interesovanje za klavirsku i klasičnu muziku ona kaže da je uvek obraduju ljudi koji nisu profesionalni muzičari a koje zanima čime se bavi, koji žele da dođu na koncert, čuju snimak…

– Srećom, u mom okruženju ih ima relativno puno. Međutim, mislim da je odnos prema klasičnoj muzici u našoj zemlji generalno na jako lošem nivou – primećuje Sretenović.

Ona zapaža i to da kvalitetna muzika jako teško dolazi do publike.

– Osim nekoliko kvalitetnih muzičkih emisija i priloga na radiju i televiziji, u medijima praktično nema pravog kulturnog sadržaja. Ista je stvar sa nastupima: u manjim mestima vrlo retko možete naići na kvalitetan koncertni program – dodaje pijanistkinja koja ovonedeljni Mikstejp otvara svojim najdražim nastupom, a on se može čuti u subotu uveče na Danasovom sajtu uz ostatak plejliste ove umetnice.

Srđan Hofman: Koncertantna muzika za klavir, gudače i elektroniku. Solista: Neda Hofman-Sretenović, dirigent Alesandro Krudele, Simfonijski orkestar RTS-a.

Ivo Pogorelić svira sonate Domenika Skarlatija

Marta Argerič: Sergej Prokofjev – Koncert za klavir i orkestar br. 3, Berlinska filharmonija, dirigent Klaudio Abado. Prvi stav:

Elvis Presley: Suspicious Minds

https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=Y_RCvsiavuM&app=desktop

Sting: Mad About You

Jamiroquai: King for a Day

Stevie Wonder: Fragile

Stevie Wonder: Free

Lady Gaga i Bradley Cooper: Shallow

Hiromi: Trio project „Desire“

Gypsy Kings: Un Amor

https://www.youtube.com/watch?v=9lmOD3Po-g0&list=PLJ4SrfQtzo8WkVK8QG6gMTmq8lGZWXy31&index=9

Buena Vista Social Club: El Carretero

Police: Every Little Thing She Does Is Magic

L. van Beethoven – Simfonija br. 7, 2. stav, dirigent Leonard Bernštajn

https://www.youtube.com/watch?v=N0D81F-IsqE

I. Stravinski: Posvećenje proleća, dirigent Valerij Gergijev, LSO

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari