Kako saznajemo, ostavku je iz sličnih razloga najavila i članica UO Nevenka Despotović. Skupština grada Niša usvojila je prošle sedmice godišnji Plan i program rada Narodnog pozorišta, u kojem je predviđena i ova predstava, a dan kasnije UO pozorišta je većinom glasova prihvatio specifikaciju troškova, ali uz primedbe na “pojedine stavke”.

  U Planu i programu je navedeno da će za ovu predstavu iz gradskog budžeta biti obezbeđeno sedam miliona dinara, a iz pozorišne kase milion, ali ne i da će se za nju iz republičkog budžeta izdvojiti 11 miliona, niti kako će ta sredstva biti raspoređena. Specifikaciju ukupnih troškova predstave koji iznose skoro 180.000 evra članovi UO videli su prvi put pred odlučivanje, a nju je podneo v.d. upravnika pozorišta Ivan Vuković. – Finansiranje ovog pozorišnog projekta, o kojem ni Skupština grada nije imala punu informaciju, iritantno je i na ivici skandala, a Niš je još jednom izgubio dostojanstvo pred beogradskim “šemama”. Honorari su veoma masni, kako za srpske prilike i siromašni Niš, tako i za ovdašnje umetnike koji su često na ivici egzistencije. I još: zar za izuzetno skupu predstavu koju nazivaju “državnim projektom” nije mogao da bude raspisan javni konkurs za tekst ili režiju? Normalno je da su aktuelni autori prihvatili “dobru ponudu”, ali ko je i gde odlučio da će to biti upravo oni?- pita Ćirić. Dejan Petković, predsednik UO pozorišta, kaže za naš list da je većina članova UO glasala za specifikaciju jer je to bilo “manje zlo” od njenog odbijanja koje bi moglo da dovede do “odlaganja predstave, povraćaja sredstava u republički budžet, ugrožavanja državne proslave jubileja Milanskog edikta i stvaranja političkog problema”. On kaže da “nije bilo pritisaka, ali jeste sugestija” v.d. upravnika Vukovića i “nekih ljudi izvan pozorišta” da se specifikacija prihvati.

– Ozbiljan problem je što uopšte ne postoji projekat ove predstave, pa je novac za nju dat po nečijoj “ad hoc” proceni i nije budžetiran. To znači da UO nema ni odgovor na pitanje da li će ovo biti predstava za “jednokratnu upotrebu” ili će se igrati duže, pošto nemamo projekat i u njemu sredstva za reprize- kaže Petković i dodaje da je “za sada izvesno da će predstava biti spektakl, a i najskuplja u istoriji pozorišta”.

V.d. upravnika pozorišta Vuković juče nije želeo da za naš list pojasni finansiranje ove predstave. Nadzorni odbor pozorišta u ponedeljak će razmatrati njen troškovnik. Odbornička grupa “Niška priča” uputila je u toku prepodneva Skupštini grada odborničko pitanje u kojem takođe traži objavljivanje troškovnika, kao i podatka koliko puta će predstava biti na repertoaru.

 

Za režiju Juga Radivojevća 17.000 evra

– Najskuplji su režija Juga Radivojevića, čiji je neto iznos 17.000 evra, 3D animacija koja staje isto toliko i scenografija, koja košta nešto manje. Glumački honorari su među jeftinijim stavkama, tako da, recimo, honorari Miodraga Krivikapića i Petra Benčine, koji glume starijeg i mladog Konstantina, iznose po 230.000 dinara. Drugi glumački honorari su od 70.000 do 170.000 dinara- kaže Dejan Petković.

 

Samo četiri igranja?

Prema dostupnim informacijama, “Konstantin: Znamenje anđela” igraće se u niškom pozorištu 27. i 28. februara i 1. marta, a u beogradskom Narodnom pozorištu 4. marta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari