Pored odličnog koncerta koji su priredili u Domu omladine, Svi na pod! ujedno su demonstrirali kako na najbolji način iskoristiti zamajac, posledicu pažnje javnosti i obezbediti sebi mesto na sceni koje misle da im pripada.


Uz uvodne taktove pesme „Afrikanac u Beogradu“ i samouvereni izlazak članova benda na binu, predvođenih pevačicom Bojanom Vunturišević, obučenom u smaragdno zelenu svetlucavu haljinu, sa afro kovrdžama na glavi, kao i dobrom rasvetom i video pratnjom koja se emituje na platnu iza, već je jasno da su Svi na pod! poprilično porasli za godinu dana, otkad su svirali na istom ovom mestu. Doduše, sam prelazak u Veliku salu je unapred najavio veće ambicije ovog benda, a prilično popunjen prostor govori da su napravili dobru procenu.

Ako popularnost, shvaćena iz trenutne srpske perspektive, predstavlja život po naslovnim i „lifestyle“ stranama medija, Svi na pod! su dovoljno pametni i talentovani da ih to ni najmanje ne zanima. Ali dok ih gledate na bini, svesni ste da oni savršeno znaju zašto su tu i šta žele da postignu. Njihov zvuk je lepršavi pop, koji kombinuje najrazličitije uticaje, sa izvesnom oštrinom i željom za provokacijom, što je najočiglednije u komunikaciji pevačice sa publikom. Harizma koju Bojana poseduje dugo nije viđena na domaćoj sceni – njeni naizgled nehajni, a suštinski veoma sugestivni, pokreti na sceni i pankerski stav koji zauzima, predstavljaju kombinaciju otvorene seksualnosti kakvu su posedovale Marina Perazić i Anja Rupel i direktnosti novosadskog sastava Boye. Momci iz benda, koji deluju kao da su došli sa snimanja filma „Blues brothers“ takođe se sjajno zabavljaju na sceni.

Iako imaju samo jedan zvaničan singl „Ušće“, za koji su snimili video spot, publika je više nego dobro upoznata sa hitovima ovog benda, što se vidi po reakcijama na pesme „Bugi vugi“ i novi singl „Ljubavi“. Premijerno izvedene nove numere su agresivnijeg zvuka, a nailaze na dobru reakciju prisutnih. Takvog intenziteta, da Bojana bez straha izvodi „stage dive“ na početku pesme „Ćao, Nevena“, a zatim na binu izvodi devojku iz publike, navodno Nevenu, a kasnije i njenu drugaricu Zoranu, koje su sjajno iskoristile svojih par minuta slave.

Neki mnogo iskusniji bendovi ne bi ni razmišljali o tome da prave koncert u Velikoj sali DOB, a da pri tom nemaju ni debi album objavljen. Ali Svi na pod! najavljuju jedan novi period u srpskoj pop muzici, koji je već raskrstio sa pravilima koja su važila do sada. Njihova mladost i svežina stoji naspram mitomanskih priča kako je nekada sve to bilo bolje, da l’ „zlatnih osamdesetih“ ili devedesetih „koje su pojeli skakavci“, ali se barem svirao rokenrol. Pri tom, od svih bendova aktuelnih na sceni, Svi na pod! su najviše oslonjeni na novotalasnu estetiku – afro rege uticaji Haustora i Vještica, spremnost na provokaciju Šarla Akrobate i Idola, su očigledni, ali je njihova publika je toliko mlada, da može da percipira njihov zvuk bez ikakvog predznanja. A oni sami nemaju potrebu za ikonoklazmom – njih je već „blagoslovio“ tata novog talasa i jedan od najvećih autora jugoslovenske pop muzike, Vlada Divljan. „Zvuk ulice“ je sinoć stigao do svakog predgrađa, a zatim je izvedena „Rusija“ na opšte oduševljenje prisutnih. Predvodnici novog novog talasa, od publike su se oprostili uz dab ritmove pesme „Zlato“, na trenutak smo svi negde daleko, na obali, gde je lepše, toplije, gde se „pije vino ispod slamnatog šešira“.

Da li postoji priča o uspehu, bez ironijske zadrške i pravljenja ljigavih kompromisa? Pored svakodnevnih dokaza da to nije moguće, pred nama stoje Svi na pod!

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari