Dragan Bjelogrlić: Normalan čovek 1Foto: FoNet/ Medija centar

Medijska hajka je otpočela u jeku promocije nove sezone „Senki nad Balkanom“, a posle intervjua koji je Bjelogrlić dao Danasu i televiziji Nova S u kojima je izneo stavove o društvu u kojem živi.

Niz neistina koje su tabloidi potom plasirali kreću se od toga da je njegov sin ubio čoveka, a netačno je, povredio mu je nogu, da je pobegao sa lica mesta, što je takođe netačno jer je odmah pozvao Hitnu pomoć i bio uz povređenog, da je sve rešeno nagodbom, a nije nego redovnim pravnim postupkom kao i u slučaju svakog drugog građanina, podvukao je Bjelogrlić.

Rekao je i da je saznao da su spremljeni tekstovi protiv njegove ćerke koja je 2017. učestvovala na protestima Protiv diktature.

U javnosti, a i u krugu svojih saradnika, Bjelogrlić je percipiran kao šmeker i čovek bez dlake na jeziku, mada njegovi stavovi uglavnom nikad nisu bili zapaljivi i agresivni. Kada je u medijima plasirana izjava o tome da mu je žao što u Sarajevu na premijeri njegovog filma „Montevideo“ nije bio Jovan Divjak, Bjelogrlić se javno izvinio iako mu je, kako je objasnio, tendenciozno postavljeno pitanje u vezi sa bivšim oficirom JNA a kasnije brigadnim generalom Armije BIH.

Nikad nije bio član nijedne političke partije iako mu je to nuđeno. Uvek ističe koliko mu je sloboda važna i koliko je njemu lično to osećanje ključno u poslu kojim se bavi. Radije bira neizvesnost i bavi se umetnošću sa prijateljima s kojima se razume, nego da bude stalno zaposlen član pozorišnog ansambla.

Rekao je da to ima svoju cenu, jer nije prošao klasičan repertoar igrajući recimo Hamleta, ali je zato, kad se razvio u zrelog glumca, demonstrirao svoj raskošan talenat u sferi produkcije, režije, scenarija. Neki od ključnih projekata te vrste su bili serija „Vratiće se rode“, film „Montevideo Bog te video“, dok su „Senke nad Balkanom“ donele potpuno novi stil i estetiku u domaćim medijima.

I sam Bjelogrlić je imao zanimljivu opservaciju na tu temu rekavši kako je zanimljivo da su 2014. i 2015. godine naš medijski prostor okupirale serije čiji bismo pristup mogli da okarakterišemo kao ‘ruralni’ jer su nosile naziv ‘selo’. „To se događalo za vreme urbane vlasti u Srbiji. Sada imamo jednu ruralnu vlast, a veoma urbane serije.

To je apsurd u kome živimo, ali se situacija sa serijama kreće u pozitivnom smeru“, objasnio je Bjelogrlić. Zaslužan je i što rizikuje da svoju seriju plasira takozvanim bindžovanjem, što je omogućio generacijama mladih i neafirmisanih glumaca da se oprobaju u njegovim projektima. Pre nekoliko godina u medijima su ga nazivali herojem jer je povređenog dečaka prevezao svojim kolima do bolnice i tako ga spasio da ne iskrvari.

Na ove epitete Bjelogrlić je mirno uzvratio da nije učinio ništa što ne bi inače uradio svaki drugi normalan čovek.