
Teodorović kaže da Beograd ima milion 600, 700 hiljada stanovnika koji ukupno zajedno dnevno naprave tri miliona putovanja, svim vidovima prevoza, uz pešačenje. „Beograd ima nekoliko stotina hiljada registrovanih automobila, a ima samo 25.000 parking mesta i 9.000 u garažama“.
Beograd je propustio da donese strategijske odluke važne za život ovog grada – a to je metro, naglašava gost Novog dana. Svi mi zajedno, neću da optužim samo ovu vlast, snosimo odgovornost zbog metroa, kaže Teodorović, dodajući da bez takvog vida saobraćaja ne može da funkcioniše ovako veliki grad.
U civilizovanim zemljama, koje se ne ponašaju varvarski, imate vrlo ozbiljne saobraćajne studije pre bilo kakve intervencije na transportnoj mreži, naglašava. Moramo da imao prethodne analize koje se dobijaju brojanjem saobraćaja i anketiranjem, podaci moraju da stoje na sajtu Grada, da bi operacije koje prave „stručnjaci za saobraćaj“ (zamenik gradonačelnika Goran) Vesić i (gradonačelnik Zoran) Radojičić bile proverljive, naveo je akademik.
Teodorović kaže da problem koji se ozbiljno razmatra u svetu – kako da rasporedim aktivnosti tokom vremena tako da najmanje izmaltretiram svoje sugrađane, dodajući da tu postoji „ozbiljna matematika i ozbiljne saobraćajne analize“, a da mi to ne radimo – mi kopamo.
Na pitanje da li je normalno da u isto vreme imamo radove na Trgu Republike, a istovremeno i zatvorene pojedine ulice zbog pretvaranja u pešačku zonu, kaže „u normalnom svetu je to nenormalno“. „U ovoj zemlji je to normalno jer to želi jedan čovek i tu se radi o apsolutnom ispunjavanju faraonskih želja jednog čoveka. Ja verujem – da Aleksandar Vučić reši da napravi piramidu na Trgu Republike veličine Keopsove, da bi Radojičić i Vesić objašnjavali da to treba da se pravi, da je to potrebno, da je najznačajnija investicija…“
Teodorović je podsetio da je najavljena studija o nacionalnom stadionu. „A pogledajte kakav je saobraćaj u ovom gradu, gde su metodi za prioritete investicija u ovom gradu… Jedan čovek je, što je suludo, zamislio da imamo šest stadiona, ja kažem trebalo bi da imamo metro, bolju Infektivnu kliniku i da ulažemo u javni gradski prevoz“.
Profesor navodi, govoreći o metrou, da Srbija ima važeći ugovor s Francuzima o gradnji metroa, koji je još na snazi, a da smo sada u Kini potpisali novi. „Meni je to neverovatan znak da se okrećemo Kini i Rusiji i da će priča o EU biti jedno poglavlje u životu Aleksandra Vučića“.
Ne slaže se sa idejom pešačke zone u centru Beograda. Kad pravite pešačku zonu smanjujete broj kilometara ulica u Beogradu, a ljude koji tu žive stavljate u geto, ljude dovodite na ivicu javnog gradskog prevoza koji je na 400 metara, što je neprihvatljivo za stara lica, kaže. On dodaje da je tu problem i prilaska vatrogasaca, hitne i sl. Smatra da će time biti oštećeni i ljudi koji žive tu, ali i svi drugi Beograđani jer im se oduzima deo mreže.
Dodaje i da će se u srpskoj verziji priče, potapajući stubići koje pominje zamenik gradonačelnika, kako ocenjuje, pokvariti za dva dana.
Nisu danas u svetu prisutne toliko velike pešačke zone, navodi Teodorović. Vesić, ističe gost N1, brka pešačke ulice sa pešačkim zonama.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Profesor Saobraćajnog fakulteta ne zna šta je pešačka ulica,a šta pešačka zona i onda Vesić da objasni??
“Ne slaže sa sa idejom pešačke zone u centru Beograda.“ Izgleda da se akademik Dušan Teodorović ne bi složio ni sa jednom, pa ni najboljem idejom gradske vlasti. Razlozi koje je naveo su bledei i neuverljivi. On iznosi sumnju da bi gradonačelnik i zamenik gradonačelnika prihvatili i ideju da naprave piramidu veličine Keposove na Trgu republike kada bi to predložio Aleksandar Vučić. Možda je to i tačno. Ali je isto tako tačno da bi sam Dušan Teodorović isto tako bio protiv i najbolje urbanističke ideje koja dolazi sa druge strane.
P.S. Nisu sve kritike akademika Teodorovića promašene kao ova kritika pešačke zone. Npr. izneo je vrlo uverljivu kritiku gradnje šest stadiona: zaista je tačno da bi nova zgrada Infektivne klinike bila kud i kamo potrebnija, a naravno i metro.
KKPZ ne razume sta je akademik Todorovic hteo da kaze. Cela pouka se svodi na to, da se u Beogradu radi Ad Hok, bez ikakvog plana i dogovora,Videli smo „zlatoustog“gde, ne postavlja pitanje opravdanosti gradnje zicare vec „ekspertski savetuje“ da zicara ima tri sajle „radi sigurnosti“. Siguran znak da je to njegova ideja. Ne daj Boze da mu padne na pamet da pravi piramidu.Ove pihtije od izvrsilaca volje „zlatoustog“,morali bi da je naprave, To je poruka gospodina Todorovica.. Braniti ne odbranjivo je sizifovski posao.
Botovi proradili i praznikom – znak velike panike!
Hvala na strucnim komentarima Dekanu i prodekanu Saobracajnig fakulteta.
Šta ima tu neki profesorcic i akademik da se javlja za rec i daje svoje misljenje.
Prvo: pesacka zona je obicna poplocana ravan toliko jeftinog i neinteresantnog izgleda da je prosto ruzna. Drugo: bez metroa, zatvarati ceo taj kraj i izolovati ga od saobracaja je totalni idiotluk. To nema nigde, to nije normalno. Pa cime svi tI turisti da se dovezu i odvezu, kao svi ti ljudi koji zive tu? Trece: sta ce nam pesacka zona? Cemu ona doprinosi u Beogradu? Sta, nije dovoljna Knez Mihailova, Obilicev Venac….Kalemegdan….
Ja sam proputovao skoro ceo svet, video skoro sve svetske metropole, i nigde nisam video ovakvo ruglo ogromnu povrsinu zvanu pesacka zona odsecena od svakog javnog prevoza. Beograd je jedan od retkih evropskih prestonica koje nemaju metro i jedina te velicine koja nema metro. Mnogi gradovi u Evropi su napravili metro jos krajem 19. ili pocetkom 20. veka, a Beograd u 21. veku trosi novac na stadione, fontane, bezvredne poplocane pesacke zone i suludu novogodisnju rasvetu.