Teodorović: Ispunjavanje faraonskih želja umesto saobraćajnih analiza 1Foto: FoNet/Aleksandar Barda

Akamedik Dušan Teodorović, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, gostujući na N1 u Novom danu kaže da, kad su u pitanju radovi u centru grada, vlast ne radi neophodne analize, već samo kopa, i da to što je zatvoren i Trg i još nekoliko ulica – u normalnom svetu nije normalno.

Teodorović kaže da Beograd ima milion 600, 700 hiljada stanovnika koji ukupno zajedno dnevno naprave tri miliona putovanja, svim vidovima prevoza, uz pešačenje. „Beograd ima nekoliko stotina hiljada registrovanih automobila, a ima samo 25.000 parking mesta i 9.000 u garažama“.

Beograd je propustio da donese strategijske odluke važne za život ovog grada – a to je metro, naglašava gost Novog dana. Svi mi zajedno, neću da optužim samo ovu vlast, snosimo odgovornost zbog metroa, kaže Teodorović, dodajući da bez takvog vida saobraćaja ne može da funkcioniše ovako veliki grad.

U civilizovanim zemljama, koje se ne ponašaju varvarski, imate vrlo ozbiljne saobraćajne studije pre bilo kakve intervencije na transportnoj mreži, naglašava. Moramo da imao prethodne analize koje se dobijaju brojanjem saobraćaja i anketiranjem, podaci moraju da stoje na sajtu Grada, da bi operacije koje prave „stručnjaci za saobraćaj“ (zamenik gradonačelnika Goran) Vesić i (gradonačelnik Zoran) Radojičić bile proverljive, naveo je akademik.

Teodorović kaže da problem koji se ozbiljno razmatra u svetu – kako da rasporedim aktivnosti tokom vremena tako da najmanje izmaltretiram svoje sugrađane, dodajući da tu postoji „ozbiljna matematika i ozbiljne saobraćajne analize“, a da mi to ne radimo – mi kopamo.

Na pitanje da li je normalno da u isto vreme imamo radove na Trgu Republike, a istovremeno i zatvorene pojedine ulice zbog pretvaranja u pešačku zonu, kaže „u normalnom svetu je to nenormalno“. „U ovoj zemlji je to normalno jer to želi jedan čovek i tu se radi o apsolutnom ispunjavanju faraonskih želja jednog čoveka. Ja verujem – da Aleksandar Vučić reši da napravi piramidu na Trgu Republike veličine Keopsove, da bi Radojičić i Vesić objašnjavali da to treba da se pravi, da je to potrebno, da je najznačajnija investicija…“

Teodorović je podsetio da je najavljena studija o nacionalnom stadionu. „A pogledajte kakav je saobraćaj u ovom gradu, gde su metodi za prioritete investicija u ovom gradu… Jedan čovek je, što je suludo, zamislio da imamo šest stadiona, ja kažem trebalo bi da imamo metro, bolju Infektivnu kliniku i da ulažemo u javni gradski prevoz“.

Profesor navodi, govoreći o metrou, da Srbija ima važeći ugovor s Francuzima o gradnji metroa, koji je još na snazi, a da smo sada u Kini potpisali novi. „Meni je to neverovatan znak da se okrećemo Kini i Rusiji i da će priča o EU biti jedno poglavlje u životu Aleksandra Vučića“.

Ne slaže se sa idejom pešačke zone u centru Beograda. Kad pravite pešačku zonu smanjujete broj kilometara ulica u Beogradu, a ljude koji tu žive stavljate u geto, ljude dovodite na ivicu javnog gradskog prevoza koji je na 400 metara, što je neprihvatljivo za stara lica, kaže. On dodaje da je tu problem i prilaska vatrogasaca, hitne i sl. Smatra da će time biti oštećeni i ljudi koji žive tu, ali i svi drugi Beograđani jer im se oduzima deo mreže.

Dodaje i da će se u srpskoj verziji priče, potapajući stubići koje pominje zamenik gradonačelnika, kako ocenjuje, pokvariti za dva dana.

Nisu danas u svetu prisutne toliko velike pešačke zone, navodi Teodorović. Vesić, ističe gost N1, brka pešačke ulice sa pešačkim zonama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari