Foto: EPA / ROLF VENNENBREND

Inicijativa, objavljena u utorak 4. septembra, mogla bi da uključi sprečavanje velikih kompanija da preuzmu manje rivale, te dalji postupak u skladu s obećanjem vladajuće koalicije kancelarke Angele Merkel da će obuzdati velike američke internet kompanije, koje su u očima mnogih nemačkih zastupnika postale suviše moćne.

Studija predlaže novi zakon „podaci za sve“, koji bi zahtevao od dominantnih platformi da dele podatke koje dobijaju. To bi, na primer, omogućilo konkurentima da osposobe svoje softverske algoritme na sličan standard tržišnog lidera – otvarajući tako monopolizirano tržište ponovnom nadmetanju.

Drugi zastupnici tvrde da bi dominantne platforme trebalo prisiliti da se otvore kako bi mogli da komuniciraju s prijateljima na društvenoj mreži koji nisu članovi iste mreže – na način na koji danas funkcionišu e-mailovi i mobilni telefoni.

Ovaj koncept, poznat i kao „interoperabilnost“, nije bio obrađen od strane autora istraživanja, ali ga podržavaju mnoge stranke u nemačkom parlamentu.

„Moramo podržati inovativnu politiku podataka, te razgovarati o novim idejama – trebalo bi zahtevati interoperabilnost“, rekla je Nadine Schoen, parlamentarna zastupnica u Merkelinoj konzervativnoj stranci.