Svaki peti proizvod kupljen onlajn je falsifikat 1Foto: pixabay/ fancycrave1

straživanje koje je na uzorku od 30.000 onlajn kupovina sprovela LocalCircles, mrežna zajednica fokusirana na svakodnevni urbani život, pokazalo je da je svaki peti proizvod kupljen na ovaj način falsifikat.

IPri tome, proizvodi su kupovani na poznatim platformama za onlajn kupovinu među kojima su Amazon, Paytm Mall, Snapdeal ili Flipkart, piše PC Press.

Najveći procenat falsifikovanih proizvoda, čak 37 odsto, kupljen je preko Snapdeal-a, sledi Flipkart (22%), Paytm Mall (21%) i Amazon (20%). Kada su konkretni tipovi proizvoda u pitanju, najviše falsifikata bilo je među mirisima i drugim kozmetičkim proizvodima (35%), a slede sportski proizvodi (22%) i torbe (8%).

Prodaja falsifikovane robe je globalni problem i najveće online prodavnice, kao što su Alibaba i Amazon upozoreni su iz Kancelarije američkog trgovinskog predstavnika (Office of the U.S. Trade Representative), da pooštre kontrolu robe koja se šalje u SAD. Ipak to će biti veoma težak zadatak, jer većina velikih online prodavnica funkcioniše po principu posrednika između nezavisnih prodavaca i kupaca.

Zato ostaje na nama kao kupcima, da sami dodatno obratimo pažnju na robu koju kupujemo. Da ne nasedamo uvek na „previše dobre“ ponude, da kupujemo kod prodavaca koji imaju dobre ocene i da pre kupovine pažljivo pročitamo sve komentare ranijih kupaca.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari