YouTube lavirint: Gde sve preporuke sadržaja vode korisnike? 1Foto: Pixabay/USA-Reiseblogger

„Moja kći (10) nevino je pretraživala video zapise o step plesu kada je upala u spiralu videa s užasnim i nesigurnim savetima za njen fizički izgled telo. Pod njihovim uticajem sada ograničava svoj unos hrane i pića u organizam“. Ovo je samo jedna od nekoliko stotina kritika korisnika koji opisuju probleme koje stvara YouTube-ov algoritam preporuka.

Ulazak u YouTube-ov lavirint preporuka korisnike može usmeriti prema kontroverznim i potencijalno opasnim sadržajima na koje inače možda nikad ne bi naišli.

Kritike korisnika prikupila je kompanija Mozilla, najpoznatija po svom internetskom pretraživaču Firefox, a čiji je najveći suparnik na tržištu Google Chrome. Guglova ‘majka kompanija’ u vlasništvu ima i YouTube. BBC piše kako nije uspeo da potvrdi autentičnost komentara korisnika YouTube-a jer Mozilla kaže da su prikupljeni anonimno nakon što je kompanija pozvala ljude da im pošalju svoje zamerke na YouTube.

Stoga nije moguće sa sigurnošću tvrditi da su svi detalji posve istiniti, ali Mozilla tvrdi da je podelila reprezentativan uzorak poruka koje je dobila. I neke zbilja zvuče poput jezivih priča, prenosi Jutarnji.hr.

„Ne znam kako bih popravio štetu koja je učinjena“, požalio se roditelj s početka priče.

„Stotine žalbi koje smo dobili su zastrašujuće. Korisnicima je često preporučen rasistički i nasilni sadržaj“, rekao je Ešli Bojd iz Mozille.

„Jednom korisniku je nakon pogledanog videa o Vikinzima preporučen zapis o beloj supremaciji. Drugi čovek je gledao video o jačanju samopouzdanja koji je snimio transvestit nakon čega su usledili homofobni videozapisi“, kaže Bojd .

YouTube je druga najposećenija internet stranica na svetu, a preko preporuka generišu čak 70 odsto od celokupnog saobraćaja na stranici.

Gugl, koji je vlasnik YouTube-a, tek treba da odgovori na ove tvrdnje iz konkurentskog tabora.

„Apelujemo na YouTube i ostale platforme da slušaju priče i iskustva svojih korisnika“, rekla je Lauren Siger-Smit, voditeljka udruženja za zaštitu dece Kidscape koja je uključena u Mozillinu kampanju.

Mozilla je primila više od 2.000 poruka korisnika na pet jezika, a objavili su 28 priča.

„Moja bivša supruga, koja ima mentalnih problema, počela je da gleda videozapise o teorijama zavere pre tri godine i poverovala je u svaku od njih. YouTube je samo hranio njenu paranoju i strah. Iz videa u video“, jedno je svjedočanstvo.

I članovi LGBT zajednice imali su dosta prigovora.

„Kad sam odlučila da bliskim prijateljima kažem da sam transrodna osoba, moja najveća greška je bila što sam otišla na YouTube kako bih poslušala ispovesti ljudi poput mene. Upisom reči ‘transgender’ u polje za pretragu izašla mi je hrpa videa koji su to nazivali mentalnom bolešću. YouTube me podsetio zašto sam se toliko dugo skrivala ‘u ormaru'“, opisuje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari