U petak, 20 marta, završava se konkurs za izbor imena maskote predstojeće Univerzijade 2009. koja će se od 1. do 12. jula održati u našoj prestonici. Beogradski vrabac, vragolastih, sjajnih očiju, raširenih krila dobrodošlice, šmekerski, ali i decentno sportski odeven, spreman je da dočeka goste iz celog sveta. Ostaje još samo da dobije – ime. A to, kako stvari stoje, nimalo nije lak posao. U protekle tri nedelje, koliko traje konkurs za kuma, što pismima, što internetom, svoje predloge poslalo je maltene hiljadu potencijalnih „kumova“ iz gotovo svih krajeva sveta.

– Po broju dosad pristiglih predloga, vrabac – maskota Univerzijade, trebao bi da se zove Cvrle. Drugo mesto pripada imenu Srba, zatim Dživdžan, Begi, Singi i tako redom. Predlozi ne dolaze samo do naših građana veći iz zemalja regiona, zatim Češke, Francuske, Poljske, Amerike. Stigao je čak i jedan predlog iz Japana. Izvesni Taiči Thomas Matsuda krstio je vrapca imenom Belly – kaže za Danas Tamara Koštro PR Univerzijade.

A da mašta zaista nema granica, pokazali su mnogi zaista bizarni predlozi kako „krstiti“ gradskog vrapca. Neki od „kumova“ predložili su da maskota letnje Univerzijade treba da se zove po nekim poznatim likovima, poput Tesle, tenisera Noleta, Kaligule, Tita i folkera Džeja. Neki bi opet vrapca nazvali Cvrkota Dživdžanović, Živoljub, Šmeker, Srbijanac, Švaler, Ptićolino, Tata Mata, Drug Backo…U jednom pismu stiglo je čak pedesetak različitih imena – kaže Tamara Koštro.

nače, svima koji žele da kumuju maskoti Univerzijade, ostala su još tri dana da se smisli ime maskoti Univerzijade. Tada sledi druga faza, kada će 10.000 volontera Univerzijade glasati za deset najbolje plasiranih imena. Na kraju će se izjasniti o tri predloga sa najviše glasova. Taj posao mora biti gotov do 1. aprila.

– Da bismo do kraja bili otvoreni i demokratični, na našem sajtu biće otvorena lista predloga za koje se može glasati, i svaki posetilac može da prati kako teče konkurs. A, kako zaista nema mnogo vremena, moraćemo i da požurimo i da se svi angažujemo i da vrapcu što pre nađemo kuma. Kako red nalaže, kuma nećemo samo poštovati, veći nagraditi i predstaviti ga celoj javnosti. Promocija maskote, koju ćemo potom organizovati, biće i zvanični početak najintenzivnije marketinške kampanje za ovogodišnju Univerzijadu – kaže Tamara Koštro.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari