Matične službe od 1. januara više nisu u nadležnosti opština, već je za njih zadužen Grad Beograd. Preuzimanjem nadležnosti Grad je preuzeo i 105 od 190 zaposlenim matičara i njihovih zamenika, budući da je procenjeno da je toliko ljudi dovoljno za poslove vođenja matičnih knjiga u 22 matična područja.


Nažalost, 85 matičara moraće da se oprosti od svog dosadašnjeg radnog mesta. To su pre svega oni koji su radili u malim mesnim kancelarijama, gde se godišnje izda tek pokoji dokument. Prema rečima načelnice Gradske uprave Vesne Ivić opštine će same morati da odluče šta će raditi sa viškom matičara.

– Ukoliko se u nekim opštinama ukaže potreba da te matičare rasporede na neko drugo radno mesto, oni će to učiniti, u suprotnom, ti ljudi će morati da dobiju otkaze – rekla je nedavno Ivić za Danas. U opštinama će s obzirom na broj stanovnika ubuduće raditi od tri do 18 matičara i zamenika. Najmanje će ih biti u malim opštinama poput Barajeva ili Sopota, a najviše u Savskom vencu 18.

Predstavnici beogradskih opština sa kojima smo razgovarali tvrde da se smanjenje broja matičara neće odraziti na kvalitet usluga.

Zamenik predsednika opštine Savski venac Vlada Milić kaže za Danas da je poslove matičara u toj opštini do sada obavljalo 24 ljudi, ali da su šestoro od njih morali da povuku sa tih mesta. Troje od njih, kaže, već su se rasporedili na nova radna mesta u administraciji, a troje je ostalo neraspoređeno.

– Jedan od neraspoređenih je u stalnom radnom odnosu, pa trenutno pokušavamo da pronađemo rešenje kako da nastavi da radi, a preostalo dvoje prijavljeno je na određeno vreme i kad im istekne ugovor, nažalost, moraće da odu. Procena Grada je da u opštinskoj administraciji Savskog venca umesto sadašnjih 191 treba da radi 114 ljudi, što je malo, budući da je naša opština specifična i po tome što se na njoj rodi najviše beba, izda se najviše dokumenata – navodi Milić.

On dodaje da su iz ove opštine već uputili molbu Gradu da sve to uzme u obzir, ali da još uvek čekaju odgovor. U međuvremenu, kaže Milić, opština će se potruditi da građani ne osete manji kvalitet usluga. A kako bi se građanima što više olakšao put do matičara, Milić podseća da se izvodi iz matičnih knjiga i uverenje o državljanstvu mogu naručiti i telefonom ili putem interneta.

U opštini Voždovac kažu da se promena nadležnosti nad matičnom službom ogleda samo u pravno-formalnom smislu, ali da se ništa bitno nije promenilo.

– Istina je da smo broj matičara morali da smanjimo sa 13 na sedam, ali i preostalih šestoro zaposlenih nismo otpustili već smo ih rasporedili na druga radna mesta. Oni će obavljati slične poslove u administraciji. To smo mogli da uradimo jer nemamo problema sa viškom zaposlenih – kaže načelnik opštinske uprave opštine Voždovac Milan Bojović. On dodaje da dosadašnja efikasnost u radu neće biti narušena.

Većina podataka elektronski obrađeno

Od ovog meseca počela je i primena novog sistema vođenja matičnih knjiga, koji između ostalog podrazumeva i prenos podataka iz matičnih knjiga u elektronski oblik i umrežavanje opština. Oko 80 odsto podataka iz matičnih knjiga dobilo je elektronsku verziju, pa Beograđani svoja dokumenta mogu da izvade u bilo kojoj opštini.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari