Rečni saobraćaj koji je ovog leta prvi put uveden u Beogradu, 31. oktobra prestaje da radi. Kako kažu nadležni, ponovo bi trebalo da počne sa radom od aprila sledeće godine.

Direktor Direkcije za javni prevoz Željko Đukanovićkaže da nije zadovoljan odzivom Beograđana da koriste ovu vrstu prevoza i dodaje da bi moralo još dosta toga da se poradi kako bi rečni saobraćaj nastavio da funkcioniše.

– U aprilu mesecu smo počeli ovu šestomesečnu probnu varijantu vožnje na vodi i za ovo vreme ne možemo da kažemo da su Beograđani baš „poludeli“ za vodom. Imamo još dosta toga da radimo kako bi eventualno sledeće godine nastavili tu priču, to uključuje i dobre marketinške poteze. Mislili smo da će građani pohrliti na vodu, ali to se nije dogodilo. Do sada nismo imali zadovoljavajući broj putnika da bismo mogli da nastavimo. Ono malo građana koji su se prevozili brodom, zadovoljni su. Njima je lepo, čak su pisali i peticiju da se nastavi sa prevozom. Ja ih razumem, ali to mnogo košta – kaže Đukanović.

On dodaje da je najveći problem što se rečni prevoz subvencioniše u veoma velikom procentu, te da je potrošeno nešto više od 30 miliona dinara. Zato će biti podnet izveštaj gradonačelniku, a do proleća će biti odlučeno šta će biti sa rečnim prevozom.

– Voleo bih kada bi rečni prevoz opstao, jer je u početku privukao veliki broj građana. Međutim, oni su dosta inertni i ne prihvataju nove stvari, većse i dalje guraju u autobusima. Zato ćemo u februaru i martu sprovesti dobru marketinšku kampanju kako bi građani uvideli prednosti takvog vida prevoza. Ujedno se mora povećati broj pristana. Kako bi oni bili isplativi, ideja je da ne budu samo mesta gde će se ulaziti na brod, većda to budu i kafići, kiosci i druga mesta na kojima će građani moći da dobiju određene usluge – najavljuje Đukanović.

Prema njegovim rečima ideja da se rečni saobraćaj potpuno uvede u integrisani tarifni sistem, gde bi građani uz povlasticu u potpunosti ili delimično, u određenom vremenskom periodu koristili prevoz preko reka, mogla bi značajno da utiče na povećanje broja putnika. Prema rečima direktora Direkcije za javni prevoz, trebalo bi ubuduće više pažnje posvetiti i informisanju putnika o linijama rečnog saobraćaja.

 

Odložen start nove minibus linije 61

Direktor Direkcije za javni prevoz Željko Đukanovićje rekao da je najavljeni početak rada nove kružne minibus linije sa oznakom 61 odložen za proleće naredne godine. Prvobitno je bilo planirano da od 1. okrobra počne sa radom nova minibus linija koja bi saobraćala kružno od pristaništa Sava, preko Terazija, Vasinom i Pariskom ulicom, do pristaništa.

Na ovoj kružnoj liniji trebalo je da saobraćaju dva minibusa na svakih petnaest minuta, uz važenje pojedinačnih i mesečnih karata za vožnju vozilima gradskog prevoza. Do odlaganja je došlo i zbog toga što je predviđeno da krajem oktobra privremeno budu ukinute rečne linije koje prevoze putnike od Brankovog mosta do Bloka 70, kao i od Ade Ciganlije do Novog Beograda.

Ideja uvođenja kružne autobuske linije bila je da se povežu savski pristan rečnog prevoza kod Brankovog mosta i centar grada. Povratak rečnih linija gradskog prevoza na proleće sledeće godine usloviće i uspostavu nove kružne autobuske linije sa oznakom 61, koju će pored korisnika rečnog prevoza, koristiti i turisti koji u Beograd dolaze brodovima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari