Na početku svog mandata gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je da će u naredne četiri godine sve ulice na teritoriji Beograda dobiti asfalt.

Vreme podele na gradske i prigradske opštine je prošlo i ne može se više dozvoliti da u Beogradu žive ljudi koji nemaju osećaj da su deo prestonice – rekao je tada gradonačelnik, i dodao da u rubne delove grada ništa nije ulagano već50 godina.

Štaviše, u prestonici je čak 250 kilometara ulica koje nikada nisu dobile asfalt, a to je deset odsto putne infrastrukture Beograda. Od 17 gradskih opština, samo tri opštine Stari grad, Savski venac i Vračar, nemaju na svojoj teritoriji nijednu „džadu“ ili zemljani put. Sve ostale opštine imaju više takvih puteva. Naravno, u vreme velikih kiša i snegova, gradske komunalne službe ne zalaze u takve ulice. Ne zato što neće, nego zato što nemaju uslove. U Direkciji za puteve kažu da su njihove ekipe većobišle teren i ustanovile da na teritoriji grada treba asfaltirati oko 250 kilometara puteva. Prioritet će imati ulice koje prvi put treba da dobiju asfalt.

Na Voždovcu je do pre neku godinu i u gradskom delu ove opštine bilo zemljanih puteva. Danas asfalta nemaju delovi Ripnja, Zuca i Belog Potoka. U blato se može upasti i na Zvezdari, doduše ne u urbanom delu ove opštine, ali ga zato ima u delu Cvetanove gradine koja spaja Medakovićsa Velikim Mokrim Lugom.

Žitelji Busija, a ima ih nekoliko hiljada, čini se da su u najtežoj situaciji. Ovim zemunskim naseljem vozi gradski prevoz – 702, od Batajnice do Busija, ali bočno od glavne ulice nema ni betona ni uličnog svetla. Busije, kao i okolna naselja, asfalt godinama zaobilazi, jer su nikli mimo svakog plana. Radikali su svojevremeno tolerisali, pa i podsticali divlju gradnju u tom delu opštine, mimo bilo kakvih urbanističkih planova i dozvola gradske vlasti. Zato je sada teško prognozirati kada će asfalt stići u ovaj deo Zemuna. Inače, Direkcija za puteve u 2009. godini raspolaže sa ukupno 6,37 milijardi dinara. Za kapitalna ulaganja, u šta spada i asfaltiranje ulica koje ga nikada nisu imale, izdvojeno je 4,25 milijardi dinara. Tekuće popravke i održavanje planirani su za 1,8 milijardi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari